۰ نفر

وزیر اقتصاد خبر داد؛

توجه ویژه دولت دوازدهم به اشتغالزایی در حوزه "IT"

۱۰ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۰۶
کد خبر: 215926
توجه ویژه دولت دوازدهم به اشتغالزایی در حوزه "IT"

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: فناوری ارتباطات و اطلاعات محور اشتغال زایی در حوزه خدمات و کار آفرینی است و لذا دولت دوازدهم به این حوزه توجه ویژه دارد.

مسعود کرباسیان پنجشنبه شب در مراسم رونمایی از 633 پروژه مخابراتی استان اصفهان گفت: توسعه دولت الکترونیک در اولویت برنامه های دولت دوازدهم قرار دارد زیرا اشتغالزایی، شفافیت و مبارزه با فساد از دستاوردهای گسترش دولت الکترونیک است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وزیر امور اقتصاد و دارایی به نقش شفافیت حاصل از دولت الکترونیک در بخش گمرک اشاره کرد و افزود: گمرک ایران در بهره گیری از فناوری ارتباطات در حوزه گمرک پیشتاز بوده است.

وی خاطر نشان کرد: درآمد گمرک سال 92 با 62 میلیارد دلار واردات، هشت هزار میلیارد تومان بود، در حالیکه این میزان در سال 95 با 42 میلیارد دلار واردات به 18 هزار میلیارد تومان رسیده است.

کرباسیان گفت: متوسط انجام عملیات گمرکی در واردات از 26 روز به متوسط 4 روز و در صادرات از هفت روز به یک رسیده است.

وی ادامه داد: البته هنوز در بخش هایی از عملیات گمرکی نیازمند الکترونیکی شدن هستیم.

وزیر امور اقتصاد و دارایی اضافه کرد: علاوه بر گمرک الکترونیک، خزانه داری الکترونیک و بانکداری الکترونیک باید در شافیت امور اقتصادی به کمک دولت و مردم آیند.

وی با بیان اینکه زیر ساخت های نسبتا خوبی در حوزه ارتباطات در کشور فراهم شده است، گفت: در برنامه ششم توسعه نیز توجه بسیار خوبی به زیر ساخت های ارتباطات شده است.

کرباسیان اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه مخابرات به عنوان یکی از عوامل در پروژه های فناوری ارتباطات و اطلاعات مشخص شده است و این از هر گونه جزیره ای عمل کردن جلوگیری می کند.

وی گفت: خوشبختانه مخابرات به این سمت حرکت کرده است که ظرفیت های خود را در اختیار سایر ارگانها قرار دهد.

افتتاح 633 پروژه مخابراتی با اعتبار 221 میلیارد ریال از جمله 78 پروژه شبکه اجرای فیبر، 167 پروژه نصب سوییچ، 198 پروژه تاسیسات و راه اندازی شبکه، 40 پروژه نصب و راه اندازی موبایل همراه اول و 150 مورد نصب و راه اندازی شبکه دیتا از برنامه های سفر وزیر امور اقتصادی و مالیاتی به اصفهان بود.

تجهیز شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و شهرک سیمرغ به فناوری FTTH، بهره برداری از اینترنت شبکه همراه در اکثر نقاط روستایی استان و تکمیل پوشش LTE و G4.5 در سطح استان اصفهان سه پروژه مخابراتی شاخص افتتاح شده در این سفر بودند.