۰ نفر

جهرمی: دکترین وزارت ارتباطات فرمایشات رهبری است

۲۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۲۳
کد خبر: 212086
جهرمی: دکترین وزارت ارتباطات فرمایشات رهبری است

فراکسیون نمایندگان ولایی امروز میزبان وزرای ارتباطات و دادگستری برای بررسی برنامه کاری آن ها بود.

امروز (یکشنبه، 22 مردادماه) فراکسیون نمایندگان ولایی با حضور 4 وزیر تشکیل جلسه داده و وزرای پیشنهادی به ارائه برنامه های کاری خود پرداختند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خانه ملت، در این جلسه علیرضا آوایی وزیر پیشنهادی دادگستری با بیان اینکه در حال حاضر افراد بسیاری در زندان ها به سر می برند، گفت: با قوانین مرتبط با حبس زدایی تعداد زندانیان کاهش خواهد یافت زیرا در حال حاضر در مکانی که 8 زندانی باید باشد تعداد بیشتری حضور دارد.

وی با اشاره به برنامه کاری خود پس از تصدی بر وزارت دادگستری افزود: کاهش اطاله دادرسی از دیگر مواردی است که پیگیری خواهد شد.

آوایی با یادآوری سوال یکی از نمایندگان مبنی بر راهکار وزارت دادگستری در خصوص اهانت به نمایندگان در فضای مجازی تصریح کرد: این موضوع فقط در مورد نمایندگان نیست بلکه همه مردم ممکن است مورد توهین واقع شوند اما موضوع مهم در این رابطه این است که اهانت در فضای مجازی و حقیقی جرم است.

وی گفت: حمایت قضایی در استان ها در این رابطه صورت خواهد گرفت تا به این ترتیب در فضای مجازی شاهد این موارد نباشیم.

آوایی با تاکید بر ضرورت تعامل بیشتر قوه قضائیه با مجلس گفت: یکی از اصول قانون اساسی وزیر دادگستری را مکلف به پاسخگویی به نمایندگان کرده که این قانون اخیرا اصلاح شده و به عقیده بنده با این قانون می توانیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم.

بسیاری از پرونده ها در محاکم عمومی مربوط به این قولنامه ها است

وی با اشاره به سوال یکی دیگر از نمایندگان در خصوص مشکلات پیش آمده درباره قولنامه ها گفت: در این رابطه مشکلی در شورای نگهبان وجود دارد و بسیاری از پرونده ها در محاکم عمومی مربوط به این قولنامه ها است به طور حتم با پیگیری خواهان رفع و رجوع آن ها هستیم.

در ادامه نشست نمایندگان فراکسیون ولایی حبیب الله دهمرده در سوال از وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت: آنتن دهی تلفن همراه هر روز بدتر می شود در این رابطه چه برنامه ای دارید؟

سید جواد ساداتی نژاد نماینده سوال کننده دیگر از وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اهمیت فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی است و می تواند قتلگاه جوانان باشد از این رو ملاک عمل شما چه خواهد بود و مصوبات شورای عالی فضای مجازی چه میزان در تصمیم گیری های شما موثر است و حرف شنوی از حضرت آقا در این وزارتخانه چگونه خواهد بود؟

وی ادامه داد: باید وضعیت پیام رسان داخلی مشخص شود و انتظار ما این است که سیاست ها به گونه ای نباشد که فضای مجازی عرصه تاخت و تاز سیاسی شود.

در ادامه این نشست داریوش اسماعیلی با اشاره به سوابق و عملکرد مثبت محمدجواد آذری جهرمی گفت: برنامه شما برای رفع مشکل تلفن ثابت در روستاها چیست؟

حمیدرضا فولادگر نماینده دیگر این فراکسیون از برنامه های وزیر پیشنهادی درباره خصوصی سازی و همچنین واگذاری به بخش خصوصی سوال کرد.

وی خطاب به وزیر پیشنهادی ارتباطات ادامه داد: جذب سرمایه گذار در حوزه وزارت اطلاعات به چه صورت خواهد بود و آیا به این موضوع اعتقادی دارید؟

در ادامه این نشست محمد دهقان خواستار توضیح وزیر پیشنهادی ارتباطات در حوزه برخورد با کانال های ضد انقلابی شد.

دکترین وزارت ارتباطات فرمایشات رهبری است

محمدجواد آذری جهرمی نیز در این نشست با تاکید بر این که اصول و دکترین من تنها رهبری و مقام بالادستی است، گفت: هیچگاه خلاف نظر رهبری عمل نخواهم کرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه فضای مجازی فرصت و همچنین تهدید است، تصریح کرد: کسی موافق بستن فضای مجازی نیست.

آذری جهرمی با بیان اینکه در رابطه با مسائل غیراخلاقی تلگرام گزارش می دهیم، گفت: علت استفاده از تلگرام این است که دو سال از تکنولوژی روز دنیا عقب هستیم.

وی ادامه داد: سه هزار و سیصد کانال ضد اخلاقی در تلگرام وجود داشت که مسدود شده است.

آذری جهرمی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در بدنه وزارت ارتباطات تصریح کرد: وزارت ارتباطات استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را نهادینه کرده است.

وی با بیان اینکه حاکمیت دولت در حوزه اپراتوری شکل گرفته است، گفت: ما باید در ظرفیت های خصوصی سازی تجدیدنظر کرده و کاهش تصدی گری ها را پیگیری کنیم.

وزیر پیشنهادی ارتباطات در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان گفت: توسعه تلفن همراه و ثابت در 90 درصد روستاهای بالای 20 خانوار در دستورکار قرار خواهد گرفت و مسیر عدم اعتماد بین دولت و شورای عالی فضای مجازی را از بین خواهیم برد./