۰ نفر

اپل قلب تپنده آیفون۷را به آیفون SE می‌برد

۱۶ مرداد ۱۳۹۶، ۲۱:۵۶
کد خبر: 210690
اپل قلب تپنده آیفون۷را به آیفون SE می‌برد

"اپل" قصد دارد گوشی کوچک خود را با یک افزایش قدرت و سرعت بزرگ همراه سازد.

به گزارش دیلی‌میل، شرکت "اپل" قصد دارد با به کارگیری پردازنده آیفون 7 در آیفون SE سرعت و عملکرد آن را افزایش دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، گفته می‌شد که آیفون SE که در سال 2016 عرضه شد، در حال حاضر نیز قدرتمندترین گوشی 4 اینچی دنیاست. اما اکنون شایعه شده که این گوشی ارتقای قدرت خواهد یافت که منجر به افزایش سرعت آن خواهد شد.

شایعات مبنی بر این است که اواخر سال جاری میلادی، "اپل" برنامه دارد تا یک نسخه به روز شده از این گوشی را عرضه کند که سرعت بیشتری از مدل فعلی خواهد داشت.

این گوشی ابتدا در هند عرضه خواهد شد، جایی که "اپل" امیدوار است فروش خوبی داشته باشد.

این ارتقای قدرت شامل تعویض تراشه A9 که در سال 2015 در گوشی‌های 6s و SE تعبیه شده بود با تراشه جدیدتر این شرکت، A10 خواهد بود که در سال 2016 در آیفون 7 مورد استفاده قرار گرفت.

انتظار می‌رود این گوشی همراه با پردازنده A10 با نسخه جدید سیستم عامل "اپل" (ios 11) عرضه شود. این احتمال نیز می‌رود که با اندکی افزایش اندازه صفحه نمایش (4-4.2 اینچ) همراه باشد.

اوایل امسال نسخه‌های جدیدی از این گوشی را عرضه کرد که تنها شامل تغییر ظرفیت حافظه بود و مدل‌های 32 و 128 گیگابایتی را معرفی کرد، اما پردازنده و دیگر مشخصات آن بدون تغییر مانده بود.

با توجه به ادعای وبسایت تایوانی موسوم به "Focus Taiwan" انتظار می‌رود شرکت "اپل" از شرکتی به نام "Wistern Corp" در تایوان برای ارتقای این گوشی استفاده کند.

منابع مطلع می‌گویند که شرکت تایوانی، نسخه‌های ارتقا یافته آیفون SE را در ابتدا در کشور هند به فروش خواهد رساند و سپس به دیگر بازارها عرضه خواهد شد. زیرا به گفته "تیم کوک" مدیرعامل "اپل"، این شرکت با صرف انرژی و پول به دنبال افزایش فروش در بازار هند طی 5 سال آینده است. وی ابراز امیدواری کرد که هند بدل به چین بعدی شود.

لازم به ذکر است که آیفون SE به دلیل برخورداری از قیمت پایین‌تر نسبت به دیگر گوشی‌های "اپل"، برای شهروندان هندی که غالبا استطاعت مالی پایینی دارند مناسب‌تر است. اصلی‌ترین هدف "اپل" از عرضه اولین نسخه‌های این گوشی در هند نیز همین مسئله است.

طبق آمار منتشر شده، سهم فروش آیفون SE در آمریکا در میان همه گوشی‌های هوشمند فروخته شده، 5.1 درصد بوده است و جالب آنکه با فروش 9.2 درصدی در بریتانیا تبدیل به پرفروش‌ترین گوشی در این کشور شد و حتی از آیفون 6s نیز بیشتر فروخت.