۰ نفر

اختلالی در اینترنت کشور ایجاد نشده است

۱۹ تیر ۱۳۹۶، ۱۶:۰۶
کد خبر: 204942
اختلالی در اینترنت کشور ایجاد نشده است

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت ایران با اشاره به اینکه اختلالی در شبکه اینترنت کشور ایجاد نشده است، از تشکیل کارگروهی برای بررسی راهکارهای کاهش اثرهای قطع برق بر شبکه اینترنت خبر داد.

«محمدجواد آذری جهرمی»  مبنی براینکه آیا اختلالی در اینترنت کشور ایجاد شده است، افزود: هیچ گونه اختلالی در شبکه ملی اطلاعات و اینترنت کشور وجود ندارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: روز گذشته اختلالی برای برخی سایت های داخلی رخ داد که ناشی از مشکل در مرکزداده (شبکه دیتا سنتر) بود و ارایه خدمات برای یکی از ارایه کنندگان اینترنت به واسطه قطع کوتاه مدت برق دچار اختلال شد.

آذری جهرمی خاطرنشان کرد: مرکزداده شرکت آسیا تک که یکی از شرکت های عرضه کننده اینترنت است روز گذشته به دلیل قطع کوتاه مدت برق از ارایه سرویس به برخی سایت ها بازماند و علاوه برآن دستگاه تامین کننده برق اضطراری این شرکت هم نتوانست تامین برق کند و همین موضع برخی سایت ها را با مشکل مواجه کرد .

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در پاسخ به این که چه تدابیری برای پیشگیری از حادثه های مشابه اتخاذ شده است، از تشکیل کارگروهی ویژه از اساتید دانشگاه صنعتی شریف به دستور وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد.

آذری جهرمی ادامه داد: کارگروه مذکور مامورشده است نسبت به بررسی حادثه پیش آمده برای شرکت ارایه دهنده اینترنت اقدام و چرایی بروز قطع برق را به دست آورد و برای پیشگیری از حوادث مشابه و کاهش دامنه های آن چاره اندیشی کند.

معاون وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه بروز قطعی برق ممکن است در هرزمانی رخ دهد و اجتناب ناپذیر نیست ، افزود:کارگروه باید تدبیری کند تا دامنه های قطع برق در اینترنت کاهش یابد.

 روز گذشته برخی سایت های اینترنتی از دسترس کاربران خارج شد و به دنبال آن شرکت آسیا تک اعلام کرد این امر ناشی از قطع برق دیتاسنترهای این شرکت بوده است.