۰ نفر

"تسلا" بزرگترین باتری دنیا را می‌سازد

۱۶ تیر ۱۳۹۶، ۱۸:۱۲
کد خبر: 204302
"تسلا" بزرگترین باتری دنیا را می‌سازد

شرکت تسلا اعلام کرد قصد ساخت بزرگترین سیستم ذخیره‌سازی باتری دنیا را در کشور استرالیا دارد.

به گزارش گیزمگ، دیوارهای قدرت (Powerwalls) تسلا یا همان باتری‌های قابل شارژ شرکت تسلا در حال پیدا کردن راه خود به سمت استفاده خانگی هستند و یکی از علل مورد استقبال قرار گرفتنشان این است که می‌توانند سیستم‌های برقی خانه را در صورت خاموشی روشن نگه دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حالا تسلا با ساخت بزرگترین سیستم ذخیره‌سازی باتری دنیا، برنامه بلندپروازانه‌ای را برای تامین انرژی همه خانه‌های یکی از ایالت‌های استرالیا در سر می‌پروراند.

سپتامبر سال گذشته یک طوفان بزرگ جنوب استرالیا را درنوردید و با از کاراندازی برق موجب شد تا 1.7 میلیون نفر از برق بی‌بهره بمانند. یک طوفان دیگر در ماه دسامبر و یک موج گرما در فوریه نیز مجددا باعث خاموشی در این ناحیه شدند.

پس از این اتفاقات، فرماندار این ناحیه اعلام کرد دولت مسؤولیت آینده تامین انرژی این ناحیه را به عهده می‌گیرد و با ساخت یک مجموعه بزرگ ذخیره‌سازی باتری به این مهم دست خواهد یافت.

اکنون تسلا مسؤولیت این کار را بر عهده گرفته است. در واقع این پایگاه با ظرفیت 100 مگاوات و خروجی تا 129 مگاوات، بزرگترین منبع ذخیره‌سازی باتری لیتیوم یونی در دنیا خواهد بود.

این سیستم، انرژی مورد نیاز 30 هزار خانه را فراهم خواهد کرد. مسؤولان امیدوارند این سیستم به کاهش کمبود برق کمک کند و شبکه برق‌رسانی را قادر سازد تا بهتر بتواند تقاضا در ساعات اوج مصرف را پوشش دهد.

"الون ماسک"، موسس تسلا می‌گوید: این سیستم به طور قطع در عرض 100 روز اجرایی خواهد شد و اگر شرکت در راه‌اندازی آن تاخیر کند، پولی دریافت نخواهیم کرد!

این پروژه در ماه دسامبر به بهره‌برداری خواهد رسید.