۰ نفر

در تیرماه جاری انجام می شود

فاز تکمیلی شبکه‌ملی اطلاعات و دولت الکترونیک در آستانه رونمایی

۳۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۲۷
کد خبر: 201159
فاز تکمیلی شبکه‌ملی اطلاعات و دولت الکترونیک در آستانه رونمایی

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه فازسوم شبکه ملی اطلاعات در حال تکمیل است، گفت: در تیرماه جاری خبر رونمایی از پیشرفت نهایی ۲پروژه شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک خواهیم داشت.

برات قنبری، اظهار داشت: فاز اول و دوم شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شده است و وزارت ارتباطات در مرحله تکمیل فاز نهایی این پروژه است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات با تاکید براینکه دو پروژه دولت الکترونیک و شبکه ملی اطلاعات لازم و ملزوم یکدیگر هستند، خاطرنشان کرد: با برنامه ریزیهای انجام شده از سوی سازمان فناوری اطلاعات ایران به عنوان مجری این دو پروژه، در تیرماه امسال خبر جدیدی از رونمایی و پیشرفت نهایی این دو پروژه خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه این پروژه تحت مسئولیت سازمان فناوری اطلاعات قرار دارد و ابعاد پیشرفت آن باید از سوی این سازمان اعلام شود، در مورد پروژه شبکه علمی کشور نیز گفت: شبکه علمی کشور هم اکنون راه اندازی شده و در حال اتصال نقاط دانشگاهی به یکدیگر و نیز به شبکه ملی اطلاعات است.

قنبری افزود: هر ۳ این پروژه ها در سازمان فناوری اطلاعات ایران در حال انجام است و معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات نیز موضوع تامین اعتبار این پروژه ها را برعهده دارد.

به گفته وی، اعتبارات بودجه ای سال ۹۶ نیز برای این پروژه ها تامین شده و اولویت نخست وزارت ارتباطات در تخصیص بودجه به شبکه ملی اطلاعات، دولت الکترونیک و خدمات این بخش، اختصاص یافته است.

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه میزان تخصیص اعتبار به این پروژه ها برحسب پیشرفت پروژه است، افزود: تاکنون هر مقدار بودجه بابت اجرای این پروژه ها نیاز بوده است تخصیص داده شده و از لحاظ تامین منابع مالی مشکلی وجود ندارد.

به گفته وی، بخش شبکه دسترسی در پروژه شبکه ملی اطلاعات با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام شده است و به ازای هر یک واحد سرمایه دولتی، بخش خصوصی در این پروژه ۳ واحد سرمایه گذاری کرده است.

قنبری با تاکیدبراینکه در معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات، موضوع برنامه ریزی و تامین اعتبار پروژه ها مدنظر قرار دارد اضافه کرد: اجرای این پروژه ها در قالب اهداف برنامه ششم توسعه، با شرکتها و زیرمجموعه های وزارت ارتباطات است.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برای سال ۹۶ ادامه داد: اولویت پروژه های وزارت ارتباطات در سال ۹۶ مطابق با یک برش از برنامه ششم توسعه، شبکه ملی اطلاعات است و پس از آن دولت الکترونیک در اولویت اهمیت قرار دارد. اما به طور کل مشکلی برای تامین اعتبار این پروژه ها وجود ندارد.

قرار بود فاز تکمیلی شبکه ملی اطلاعات و پس از آن فاز نخست دولت الکترونیک، طبق قولهایی که تا پیش از این از سوی وزارت ارتباطات داده شده بود، در اردیبهشت ماه امسال و همزمان با روزجهانی ارتباطات رونمایی شود که این امر میسر نشد.

پس از آن نیز وزارت ارتباطات وعده داد که این دو پروژه را به همراه شبکه علمی پس از انتخابات ریاست جمهوری رونمایی کند که این اتفاق تاکنون نیافتاده است.