۰ نفر

جزییات حمله روز گذشته به چند وبسایت دولتی

۸ خرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۴۴
کد خبر: 196383
جزییات حمله روز گذشته به چند وبسایت دولتی

به دنبال حمله و از دسترس خارج شدن برخی وبسایت های دستگاه های دولتی، سازمان فناوری اطلاعات ایران با تایید حمله سایبری صورت گرفته به این وبسایت ها، از کنترل این حملات خبر داد.

صر روز گذشته هفتم خردادماه، برخی وبسایتها و پرتال های سازمانها و دستگاه های اجرایی از دسترس خارج شد. امروز سازمان فناوری اطلاعات ایران با اعلام کنترل حملات عصر روز گذشته، جزئیات این حمله سایبری ر ا تشریح کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، براساس اعلام سازمان فناوری اطلاعات ایران، عصر روز گذشته، تعدادی از وب‌سایت‌ها و پورتال‌های سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی بر اثر حوادث امنیتی، از دسترس خارج شدند و یا با بارپردازشی بسیار زیاد و غیرطبیعی روی سرویس‌دهنده‌های وب خود رو به رو بودند که تیم عملیاتی و پاسخگویی به حوادث امنیتی مرکز ماهر، ضمن بررسی موضوع اقدامات لازم و ضروری را اجرایی کرد.

طبق اعلام مرکز ماهر (مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای)، هدف حمله، منع سرویس توزیع شده، سیستم‌های عامل ویندوز با سرویس‌دهنده‌های وب IIS بوده ‌است و تمامی اهداف مورد حمله قرار گرفته تاکنون، از شرایط فنی یکسان برخوردار بوده‌اند.

آناتومی حمله، شامل ارسال زیاد درخواست‌های HTTP به سمت وب‌سرورها با حجم و تعداد بالا است که باعث ایجاد پردازش سنگین روی سرویس‌دهنده‌ها شده و به اعتقاد کارشناسان، هدف اولیه این حمله پهنای باند شبکه نبوده است، لذا تشخیص اولیه با سیستم‌های مانیتورینگ و پایش معمولی، به سختی قابل انجام است و با تاخیر تشخیص حاصل می شود.

برهمین اساس، پیکربندی صحیح سرویس‌دهنده‌های وب که میزبان برنامه‌های کاربردی تحت وب هستند، باید به دقت صورت پذیرد و رعایت نکات امنیتی در آنها، امنیت کل سیستم‌ها و برنامه‌های کاربردی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.