۰ نفر

اسپیکرهای به نازکی یک کاغذ +عکس

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۱:۲۴
کد خبر: 192780
اسپیکرهای به نازکی یک کاغذ +عکس

پژوهشگران دانشگاه Exeter از گرافن استفاده کردند تا یک چیپ کوچک بسازند که شامل اسپیکر، آمپلی‌فایر و اکولایزر است.

گرافن سال‌ها یک ماده‌ی جادویی بوده است. تحولات نوید بخش مثل گوشی‌های انعطاف‌پذیر تا ترانزیستورهای بسیار باریک و لنزهای دید شب، همه از این ماده بهره برده‌اند. اکنون می‌توانید اسپیکر را هم به این لیست اضافه کنید. پژوهشگران دانشگاه Exeter از گرافن استفاده کردند تا یک چیپ کوچک بسازند که شامل اسپیکر، آمپلی‌فایر و اکولایزر است.
اسپیکر نازک

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دیجی مگ، اسپیکرهای سنتی با استفاده از ارتعاش فیزیکی سیم‌پیچ و به جلو راندن پرده‌ای از هوا، صدا تولید می‌کنند. گرافن از روش جدیدی استفاده می‌کند. این روش شامل گرم داغ شدن و سرد شدن سریع برگه‌های گرافن به‌وسیله‌ی جریان الکتریسیته است. این عمل باعث می‌شود هوای اطراف گرافن منبسط و منقبض شود و در نتیجه صوت تولید شود.  این سیستم نیازی به ابزار برای حرکت فیزیکی هوا ندارد. این یعنی اسپیکرهای جدید می‌توانند خیلی کوچک‌تر و نازک‌تر از قبل باشند.

اسپیکر نازک

روشن است در آینده‌ای نزدیک که اسپیکرهای گرافن به بازار بیایند احتمالات جذابی در دنیای تکنولوژی به وجود می‌آید. مثلا این اسپیکرهای بسیار باریک و قوی می‌توانند در نمایشگر گوشی‌ها قرار بگیرند. این اولین بار نیست که از گرافن در کاربردهای صوتی به کار می‌رود. سال ۲۰۱۳ مقاله‌ای منتشر شد که پیشنهاد کرده بود برای داشتن هدفون‌های کوچک‌تر از گرافن استفاده شود.