۰ نفر

هشدار در مورد آسیب‌پذیری درایوهای شبکه‌ای وسترن

۱۶ اسفند ۱۳۹۵، ۱۳:۵۳
کد خبر: 180853
هشدار در مورد آسیب‌پذیری درایوهای شبکه‌ای وسترن

کارشناسان امنیتی به کاربران درایوهای ذخیره سازی کلود Western Digital هشدار دادند که ممکن است هدف حملات اینترنتی قرار بگیرند.

به گزارش انگجت، اولین بار سایت Exploitee.rs از شناسایی برخی آسیب پذیری های امنیتی برطرف نشده در مدل های My Cloud این درایوها خبر داد که به مهاجمان امکان می‌دهد از راه دور قابلیت لاگین و ورود قانونی به محتوای ذخیره شده این درایوها را دور بزنند، فرامین خود را بر روی آنها اجرا کنند و حتی فایل هایی را بدون اجازه بر رویشان آپلود نمایند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، هکرها می توانند از راه دور و تنها در زمان اتصال به وب به سیستم عامل نصب شده بر روی این درایوها دسترسی یابند و تقریبا هر اقدامی را انجام دهند.

شرکت وسترن دیجیتال بعد از اطلاع از این موضوع یکی از آسیب پذیری های مربوط به لاگین را با به روزرسانی firmware این ابزار برطرف کرده، اما هنوز نتوانسته بقیه مشکلات را برطرف کند. کارشناسان سایت Exploitee.rs می گویند اگر وسترن دیجیتال نتواند مشکل یاد شده را برطرف کند، مجبور می‌شوند جزییات آسیب پذیری های یاد شده را برای اطلاع عموم منتشر کنند. زیرا مشکلات یاد شده بسیار جدی است.