۰ نفر

استان‌هایی که بیشترین رضایت مردمی را از اینترنت پر سرعت کسب کردند

۱۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۸:۲۵
کد خبر: 180431
استان‌هایی که بیشترین رضایت مردمی را از اینترنت پر سرعت کسب کردند

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد در نظرسنجی مردمی برای رتبه ‌بندی استانی اپراتورهای ارایه‌ کننده اینترنت پرسرعت (ADSL) در سه ماهه سوم امسال فقط پنج استان در سطح یک قرار گرفتند.

«حسین فلاح جوشقانی» ادامه داد: استان های آذربایجان غربی، خراسان رضوی، یزد، همدان و بوشهر موفق شدند رتبه سطح یک رضایت مردمی از ارایه خدمات اینترنت پرسرعت را کسب کنند. 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، به گفته وی، ارزیابی و رتبه ‌بندی اپراتورها براساس نظرسنجی از 31 هزار کاربر سرویس اینترنت پرسرعت و با هدف ایجاد فضای رقابتی سالم و شفاف بین اپراتورها و ارتقای سطح کیفی و کمی این سرویس ها انجام می شود. 

جوشقانی درباره شیوه رتبه ‌بندی اپراتورها توضیح داد: اپراتورها با توجه به میزان امتیاز رضایت کسب شده از مشترکان در پنج سطح دسته ‌بندی می‌شوند که براساس آن امتیازهای 90 تا 100 سطح یک، 80 تا 90 سطح دو، 70 تا 80 سطح سه، 60 تا 70 سطح چهارم و 60 امتیاز سطح پنج است. 

این مقام رگولاتوری افزود: همزمان با نظرسنجی تلفنی، مشترکان سرویس اینترنت پرسرعت می‌ توانند با مراجعه به بخش خدمات الکترونیک پایگاه اینترنتی رگولاتوری به نشانی www.cra.ir، در نظرسنجی الکترونیکی ارزیابی میزان رضایت از سرویس های فناوری اطلاعات شرکت کنند. 

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تازه ترین گزارش خود شمار کاربران اینترنت پرسرعت را که در آغاز دولت یازدهم سه میلیون و 500 هزار نفر بود، 37 میلیون نفر اعلام کرد که رشد 10 برابری را ثبت کرده است. 

همچنین میزان رشد پهنای باند اینترنت بین الملل از 72 گیگابایت در 6 ماهه نخست سال 1392 به 673 گیگابایت در ثانیه رسیده است.