۰ نفر

جیب پر اپل از تعطیلات سال نوی میلادی

۲۵ دی ۱۳۹۵، ۱۹:۴۸
کد خبر: 170644
جیب پر اپل از تعطیلات سال نوی میلادی

نزدیک به یک سوم گوشی های هوشمند به فروش رفته در تعطیلات سال نوی میلادی در امریکا تولید اپل بوده اند، امری که موفقیت چشمگیری برای این شرکت محسوب می شود.

گزارش تازه موسسه تحقیقاتی Kantar Worldpanel ComTech نشان می دهد در سه ماهه بعد از سپتامبر و پس از عرضه گوشی های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس میزان فروش گوشی های هوشمند ساخت اپل در آمریکا از میزان فروش گوشی های هوشمند آندرویدی ساخت سامسونگ پیشی گرفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، بر اساس این گزارش 31.3 گوشی های هوشمند به فروش رفته در سه ماهه منتهی به تعطیلات کریسمس در آمریکا را مدل های مختلف آیفون تشکیل می دهند و گوشی های گلکسی اس 7 و اس 7 اج سامسونگ در مجموع 28.9 درصد از این گوشی ها را به خود اختصاص داده و در رتبه بعدی هستند.

Kantar Worldpanel ComTech بر این باور است که میزان فروش گوشی های آندرویدی در سه ماهه مذکور نه تنها در آمریکا، بلکه در بریتانیا و فرانسه نیز کاهش یافته است. اما در مقابل آیفون موفق بوده و بر اساس یافته های Asymco پیش بینی می شود مجموع درآمد اپل از محل فروش محصولات مجهز به سیستم عامل iOS تا پایان سال 2017 از مرز یک تریلیون دلار بگذرد.

بر این اساس در سه ماهه منتهی به نوامبر شاهد ششمین سه ماهه متوالی نزول میزان فروش گوشی های اندرویدی در آمریکا بوده ایم. در مقایسه با نوامبر سال 2015 سهم گوشی های آندرویدی از بازار گوشی های هوشمند آمریکا از 60.4 درصد به 55.3 درصد کاهش یافته است.