۰ نفر

ایرانی‌ها چه گوشی‌هایی می‌خرند؟

۲۵ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۲۷
کد خبر: 164520
ایرانی‌ها چه گوشی‌هایی می‌خرند؟

کانال‌های تلگرامی را از دست ندهیم، اینستاگرام‌مان را در هرلحظه و هر کجا به‌روزرسانی کنیم، از بازی‌های آنلاین عقب نمانیم و هزاران امکانات دیگر که این تلفن‌های همراه به ما می‌دهند. اما در ایران بازار کدام گوشی‌ها از همه داغ‌تر است و کدام گوشی‌ها فروش بیشتری دارند؟

 افزایش مشتریان گوشی‌های میان‌رده رکود بازار را  برطرف می‌کند  

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از کسب و کار ،  افشار فروتن لاریجانی،رئیس انجمن فروشندگان سیم‌کارت، گوشی موبایل و تجهیزات جانبی   این روزها بازار موبایل همچنان در رکود است و استمرار رکود در بازار داخلی موبایل باعث نگرانی کسبه شده است. این در حالیست که طی ماه‌های گذشته به دنبال نوسانات نرخ ارز، رکود جدی‌تری را در زمینه گوشی‌هایی با قیمت متوسط مشاهده می‌کنیم و در حال حاضر خریداران موبایل در ایران به دنبال دو نوع خاص از گوشی هستند. در معاملاتی که این روزها در بازار موبایل کشور صورت می‌گیرد بخش عمده‌ای از خریدها مربوط به گوشی‌هایی می‌شود که دارای برندهای خاص و قیمت‌های بالا هستند. البته بخش قابل توجهی از خریداران بازار موبایل به دنبال گوشی‌های خاص با قیمت‌های بالا هستند و بخش دیگری از خریداران این روزهای بازار موبایل هم به دنبال گوشی‌هایی با قیمت پایین هستند و در این میان گوشی‌هایی میان‌رده و متوسط، مشتری به نسبت کمتری داشته و رکود بیشتری را تجربه می‌کنند.

درواقع می‌توان گفت بازار موبایل کشور زمانی رونق خواهد گرفت که گوشی‌های میان‌رده دارای مشتریان بیشتر بوده و در رکود قرار نداشته باشند. قیمت متوسط گوشی‌های هوشمند هم جالب توجه است. به‌طور متوسط قیمت این گوشی‌ها بین ۷۰۰ هزار تا یک میلیون تومان است اما گوشی‌های ارزان قیمت را حتی با قیمتی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان هم می‌توان خریداری کرد و طبیعتا این گوشی‌ها از نسل سوم ارتباطی یعنی 3G نیز پشتیبانی می‌کنند.

  قیمت گوشی‌های هوشمند دغدغه‌ اصلی کاربران  است  

 کاوه ایزدپناه، فروشنده موبایل  

این روزها همه کسانی راکه اطراف‌مان می‌بینیم اگر دو گوشی تلفن همراه نداشته باشند حداقل یک گوشی هوشمند را در دست دارند و از آن استفاده می‌کنند. فرقی هم نمی‌کند، که کاربر اینترنتی باشند یا فقط یک کاربر ساده تلفن همراه. در حال حاضر، زندگی شکلی به خود گرفته که گویی همه به یک کامپیوتر کوچک در جیب یا کیف‌شان نیاز دارند. به عبارت دیگر با این گوشی‌هایی که امروزه تولید و روانه بازار می‌شود، می‌توان با هر آنچه در دنیای اطراف اتفاق می‌افتد، از طریق شکستن مرز‌های زمانی و مکانی در ارتباط بود. البته این نکته را نباید فراموش کرد که وضعیت مالی هر کسی در مدل گوشی تلفن همراهی که دردست می‌گیرد، موثر است و پول نقش اساسی را در این میان بازی می‌کند و فرقی نمی‌کند که شما علاقه‌مند به کدام مدل گوشی باشید. هرچند علاقه‌مندان به گوشی‌های هوشمند- به‌ویژه ایرانی‌ها- بالاخره راهی برای رسیدن به گوشی مورد علاقه خود پیدا می‌کنند، اما به‌طور کلی قیمت گوشی‌های پیشرفته هوشمند جزو دغدغه‌ها و نگرانی‌های اصلی کاربران نسبت به این فناوری پیشرفته است.

 شخصیت‌شناسی از روی گوشی‌های هوشمند  

 مریم ابوتراب، روانشناس سلامت و مدرس دانشگاه  

با توسعه و رشد فناوری‌ها و افزایش شرکت‌هایی که اقدام به ساخت و تولید گوشی‌های هوشمند در جهان کردند، دیگر کمتر کسی را می‌توان یافت که از گوشی تلفن همراه استفاده نکند. از سوی دیگر، افزایش اپراتورهای تلفن همراه و سرعت اینترنت در سال‌های اخیر همچنین همزمان شد با ورود گوشی‌های هوشمندی که توانایی‌ای ورای همنوعان سالیان پیش خود داشتند. این روزها نداشتن موبایل هوشمند بدان معنا شده است که شما از دنیا و اخباری که لحظه‌ای به روز می‌شود عقب مانده‌اید و راهی به جز در دست داشتن گوشی هوشمند ندارید. در حال حاضر، تلفن همراه به یکی از ابزارهایی تبدیل شده که از روزهای خردسالی تا پایان زندگی به همراه انسان است.

بر اساس تحقیقاتی که جامعه شناسان در دنیا انجام داده‌اند، مشخص شده که درست است که در وهله اول در انتخاب‌های افراد از جمله انتخاب گوشی موبایل سلیقه آنها حرف اول را خواهد زد .  اگرچه سلیقه در این امر دخیل است اما تا حدودی به ویژگی‌های شخصیتی افراد و عادات آنها هم بستگی دارد. البته این ویژگی‌ها نسبی بوده و به‌طور مطلق نمی‌توانیم براساس آنها به بررسی دقیق ویژگی‌های شخصیتی افراد بپردازیم، بلکه می‌توانیم به قسمتی از منش و شخصیت آنها دست پیدا کنیم.