۰ نفر

نجات از خطر با برنامه موبایلی فهرست افراد معتمد

۱۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۷:۴۷
کد خبر: 162641
نجات از خطر با برنامه موبایلی فهرست افراد معتمد

زمانی که در معرض خطر قرار می گیرید و کسی نیست تا شما را نجات دهد، فناوری های نوین می تواند به کمکتان بیاید و حالا این امر با استفاده از یک برنامه موبایلی تسهیل شده است.

گوگل به تازگی برنامه ای موبایلی به نام Trusted Contacts عرضه کرده که به هر کاربر تلفن همراه امکان می دهد تا فهرستی از دوستان و اعضای خانواده درست کند تا آنها بتوانند از راه دور موقعیت مکانی خود را به اشتراک بگذارند و در صورت وقوع مشکل برای یکی از این افراد بقیه بتوانند به سرعت به کمک فرد آسیب دیده بشتابند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مهم ترین مزیت استفاده از این خدمات آن است که حریم شخصی کاربران تلفن همراه محفوظ می ماند و اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی آنها تنها در اختیار افراد معتمد قرار می گیرد.

زمانی که برای استفاده از این برنامه ثبت نام می کنید، می توانید نام افراد خاصی را در فهرست تماس هایتان به عنوان افراد معتمد مشخص کنید تا بتوانید موقعیت مکانی خود را با آنها در زمان های مدنظرتان به اشتراک بگذارید یا به آنها اجازه دهید تا برای مشاهده موقعیت مکانی شما درخواست دهند.

Trusted Contacts بر خلاف برنامه Find My Friends اپل و برخی برنامه های مشابه موبایلی به طور پیش فرض موقعیت مکانی کاربران را به اشتراک نمی گذارد و در عوض تنها اطلاعات عمومی کلی در مورد محل حضور، آنلاین بودن یا نبودن و حرکت احتمالی شما را به افراد معتمد ارائه می دهد.

اما کاربران می توانند در هر زمان که مایل بودند اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی خود را در اختیار افراد معتمد قرار دهند و این کار را می توان برای مدت زمانی کوتاه یا طولانی ادامه دارد.

این برنامه حتی در صورت پایان باتری گوشی یا از دست رفتن آنتن هم فعال باقی می ماند و می تواند آخریت موقعیت مکانی قابل دسترس فرد را به نمایش بگذارد.