۰ نفر

فیس بوک بالاخره برای مقابله با اخبار جعلی برنامه‌ریزی کرد

۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۷:۱۹
کد خبر: 159654
فیس بوک بالاخره برای مقابله با اخبار جعلی برنامه‌ریزی کرد

همزمان با تداوم انتقادات از فیس بوک به علت انتشار اخبار جعلی در این شبکه اجتماعی، مارک زاکربرگ از برنامه های جدید خود برای مقابله با این مشکل خبر داد.

برخی کاربران پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری را ناشی از انتشار اخبار کذب در فیس بوک به نفع وی و به ضرر هیلاری کلینتون می دانند. امری که با تکذیب مارک زاکربرگ مواجه شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، او مدعی است کمتر از یک درصد از کل پست های فیس بوک را این نوع اخبار جعلی تشکیل می دهند ولی برخی رسانه ها با انتشار مطالب متعددی در این زمینه در این زمینه اغراق کرده اند.

وی در مطلبی که در این زمینه در فضای مجازی منتشر کرده مدعی شده فیس بوک در زمینه برخورد با انتشار اخبار جعلی پیشرفت هایی داشته ولی باید کارهای بیشتری انجام دهد. زاکربرگ افزوده که از سیستم های پیشرفته تر هوش مصنوعی برای شناسایی اخبار دروغین استفاده خواهد شد، سیستم گزارش دهی این امر توسط کاربران ساده تر می شود و در مورد این نوع مطالب پیام های هشداردهنده ای اضافه خواهند شد.

فیس بوک همچنین هشدار داده که سایت های منتشرکننده اخبار جعلی امکان استفاده و مشارکت در برنامه تبلیغاتی این شرکت را نخواهند داشت.

مهم ترین خبر جعلی منتشر شده در فیس بوک بر ضد هیلاری کلینتون خبری با محتوای مرگ مشکوک یک مامور اف بی آی بود که در زمینه نشت محتوای ایمیل های کلینتون در اینترنت فعالیت می کرد. حامیان کلینتون مدعی شدند انتشار این اخبار در فیس بوک و عدم برخورد جدی مدیران آن به نفع ترامپ تمام شده است. در متن این خبر ادعا شده بود قتل این مامور اف بی آی و همسر خیالیش کار کلینتون بوده و تلاش شده تا این امر نتیجه درگیری خود این دو نفر نشان داده شود. این خبر در روزهای منتهی به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیش از 568 هزار بار در فیس بوک به اشتراک گذارده شد.