۰ نفر

گوشی‌هایی که دیگر نباید به خریدشان فکر کرد!

۲۹ آبان ۱۳۹۵، ۹:۱۹
کد خبر: 159145
گوشی‌هایی که دیگر نباید به خریدشان فکر کرد!

در این مطلب قصد داریم گوشی‌هایی را به شما معرفی کنیم که بااینکه هنوز در بازار موجودند، خرید آن‌ها در این زمان کار عاقلانه‌ای نیست و بیشتر به‌عنوان گوشی‌های کلکسیونی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از جی اس ام ، بازار موبایل به‌سرعت در حال رشد است و حتی اگر گران‌ترین گوشی را بخرید بیشتر از یک سال نمی‌توانید روی آن به‌عنوان گوشی به‌روز حساب کنید.همه این گوشی‌ها در زمان خود یکی از بهترین‌های بازار بوده‌اند و شاید افت قیمت آن‌ها دلیل خریدشان باشد، اما این نکته را در نظر داشته باشید که به‌روز رسانی سیستم عامل یکی از مهم‌ترین فاکتورهای خرید گوشی است و با خرید این گوشی‌ها باید قید تجربه نسخه جدید سیستم عامل را بزنید و تنها به امکاناتی چون دوربین و حافظه داخلی بسنده کنید.

Samsung Galaxy Note 4

اگر هزینه بیشتر برایتان مهم نیست، در حال حاضر بهتر است به‌جای خرید نوت 4، نوت 5 را در نظر بگیرید که سیستم عاملی به‌روزتر دارد و حداقل یک سال دیگر می‌تواند گوشی مناسبی برای شما باشد؛ اما اگر نمی‌خواهید بیشتر هزینه کنید می‌توانید به‌جای آن A7 2016 را خریداری کنید.

LG G4

قیمت G4 وسوسه‌انگیز است، اما با خرید آن گویی به نسل‌های گذشته بازگشته‌اید و بهتر است به‌روزتر باشید. در این بازه قیمتی V10 می‌تواند گزینه به‌روزتری باشد و یا کمی صبر کنید تا قیمت V20 منطقی‌تر شود و اندروید 7 را روی آن تجربه کنید.

HTC One M9

M9 در همان ابتدای ورود خود نیز برخی مشکلات از قبیل داغ کردن داشت. بااینکه آپدیت‌های نرم‌افزاری این مشکل را حل کرد، نمی‌توان این موضوع را نادیده گرفت. در این بازه قیمتی می‌توانید One X9 را خریداری کنید.

iPhone 6 و iPhone 6 Plus

مشکل ریپک کردن گوشی‌های آیفون همیشه وجود داشته و بهتر است دیگر به این نسل از گوشی‌های آیفون فکر نکنید. حتی صلاح نیست به سراغ دست دوم این گوشی هم بروید، چراکه دو نسل جدید آن معرفی شده و مشخص است که طی دو سال چه بلایی سر یک گوشی می‌آید. در ضمن اگر آکبند این گوشی‌ها را در بازار دیدید خریداری نکنید، چراکه همان‌طور که گفتیم احتمال ریپک بودن آنها وجود دارد.

Huawei P8

اگرچه این گوشی یک سال پیش معرفی شد، چه دلیلی به غیر از قیمت بیشتر وجود دارد که از خرید پرچم‌دار جدید صرف نظر کنید و سراغ مدل قدیمی‌تر بروید؟ درست است که هزینه بیشتری می‌پردازید، اما دوربین باکیفیت، سخت‌افزار به‌روزتر و بدنه خوش‌فرم‌تر به این هزینه بیشتر می‌ارزد. در این بازه قیمتی P9 Lite هم گزینه خوبی است.

Lumia 930

دوران لومیاهای نوکیا کلا به سر آمده است، پس بهتر است دیگر به آن‌ها فکر نکنید؛ خصوصا به این دلیل که خرید گوشی ویندوزفون یعنی تا آخر عمرش مالک گوشی خودتان هستید و اگر بخواهید آن را بفروشید ضرر زیادی می‌کنید. اگر به ویندوزفون علاقه دارید بهتر است به گزینه‌هایی در برند مایکروسافت فکر کنید. البته باز هم خرید آن‌ها را به شما توصیه نمی‌کنیم.

Huawei Mate 7

این گوشی هم با صفحه نمایش بزرگش در زمان خود یکی از بهترین‌ها بود، اما باید بدانید Mate 7 تولید 2 سال پیش است و باوجود Mate s و Mate 8 نباید به آن فکر کنید؛ خصوصا حالا که Mate 9 هم به‌تازگی معرفی شده است.