۰ نفر

جایگاه ویژه محصولات اپل در میان جوانان ایرانی

من با کلاسم، چون آیفون دارم

۶ آبان ۱۳۹۵، ۶:۵۰
کد خبر: 154330
من با کلاسم، چون آیفون دارم

چند سالی می‌شود که برند اپل در بین ایرانی‌ها و به‌ویژه جوانان جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده و کمتر کسی را در این قشر از جامعه می‌بینیم که گوشی آیفون در دست نداشته باشد.

 این روزها فروش محصولات کمپانی اپل در ایران افزایش چشمگیری داشته و به فروش بسیار بالایی دست پیدا کرده است. به عبارت دیگر گوشی‌های اپل این روزها بخش زیادی از بازار تقاضای مشتریان ایرانی را تامین کرده‌اند تا آنجایی که حتی طرح مبارزه با قاچاق کالا هم نتوانست از ورود نوبرانه‌های این شرکت به کشور جلوگیری کند. به عبارت دیگر اخبار مربوط به رجیستر نشدن گوشی‌های جدید اپل نیز نتوانست از علاقه‌مندی جوانان برای خرید این محصولات کم کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از کسب و کار  ، رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی در واکنش به عرضه این گوشی در بازار ایران و قیمت آن تاکید کرد: این گوشی‌ها قاچاق است و ما مصرف‌کنندگان می‌خواهیم که در زمان خرید به این موضوع توجه کنند. غلامحسین کریمی با بیان اینکه ارزش این گوشی بسیار از کمتر از رقمی است که هم‌اکنون در بازار به فروش می‌رسد، اضافه کرد: ورود گوشی‌های آیفون از کانال غیررسمی، به موضوع کالای قاچاق در بازار دامن می‌زند. هرچند به گفته وی، برای آیفون‌های دیگر مشکلی پیش نمی‌آید اما آیفون‌های ۷ در شرایطی به صورت قاچاق وارد کشور شده که طرح مبارزه با قاچاق آغاز شده و طرح رجیستری هم به زودی آغاز می‌شود پس به محض فعال شدن طرح رجیستری یقینا باید منتظر از کار افتادن آیفون‌های ۷ قاچاق باشیم. اما واقعا دلیل استقبال دختر و پسرهای ایرانی از این برند چیست؟

جوانان با خرید آیفون پز می‌دهند

 رضا کیخواه، فروشنده موبایل

این روزها در بازار موبایل ایران به راحتی می‌توانیم  ببینیم که به جرات 60 درصد جوانان به دنبال خرید آیفون هستند. این در حالیست که تنها 20 درصد خریداران از امکانات محصولات این برند اطلاعات دارند و مابقی به خاطر چشم و هم‌چشمی و پز دادن است که این گوشی‌ها را تهیه می‌کنند. هرچند به‌طور یقین افرادی هم هستند که با نگاه تخصصی و فنی گوشی هوشمند خود را انتخاب و یکی از نسخه‌های آیفون را خریداری می‌کنند. از این دست مشتریان نیز کم نیستند. بسیاری از علاقه‌مندان واقعی اپل امکاناتی را به ما اطلاع می‌دهند که واقعا منحصربه‌فرد است. به عنوان مثال یک خریدار از وجود فن هوشمند شنونده در محصولات این کمپانی خبر داد. اپل این نوآوری را در مدل‌های جدید لپ‌تاپ‌های مک خود پیاده‌سازی کرد؛ به‌طوری که با شنیدن صدای کاربر در هنگام بیان دستور صوتی، صدای فن لپ‌تاپ به صورت خودکار کم می‌شود تا صدای کاربر بهتر شنیده شود.

آیفون پای ثابت عکس‌های جوانان در شبکه‌های اجتماعی

 مهدی امیری، جامعه شناس

آیفون گوشی محبوب و پرطرفدار شرکت اپل که در سراسر دنیا محبوبیت بسیاری دارد اما قصه محبوبیت آیفون‌های اپل در ایران با تمام دنیا متفاوت است. معضل ظاهربینی و تجمل‌پرستی در تمام زمینه‌ها به‌شدت در جامعه ما رو به گسترش است و در این میان گوشی اپل به‌ویژه در بین قشر نوجوان و جوان تحصیلکرده (دانشجو) ما تبدیل به نماد به‌روز بودن و موفقیت آن شخص شده است. البته این امر در کنار زیبایی ظاهری این محصول است که نظر جوانان را جلب می‌کند. بدون هیچ شک و تردیدی باز هم تاکید می‌شود یکی از مهم‌ترین دلایلی که قشر جوان ما را ترغیب به خرید آیفون می‌کند مربوط به احساسی است که این برند در میان عموم ایجاد کرده است. حس لوکس بودن و تجمل‌گرایی. با نگاهی به صفحات شبکه‌های مجازی که کاربران ایرانی آنها را هم به تصرف خود درآورده‌اند به راحتی مشاهده می‌کنیم که 90 درصد سلفی‌هایی که گرفته شده با برند آیفون بوده و گوشی موبایل طوری تنظیم شده است که حتما نشان سیب گاز زده شده اپل در تصویر دیده شود. به عبارت دیگر، آیفون‌های اپل پای ثابت صفحات ثروتمندانی است که تجملات خود را به رخ مخاطبان‌شان می‌کشند. پس تعجبی ندارد که آیفون یکی از مظاهر تجمل به‌حساب بیاید.

اپل به همه شرکت‌های دیگر یاد داد که چطور موبایل بسازند

 سمیرا معتمد، علاقه‌مند به برند آیفون- دانشجو

محصولات اپل در دنیا و همین طور در ایران طرفداران خاص خودش را دارد. در حالی که اینتل و مایکروسافت و بقیه برندها این طرفداران را ندارند. علت در سبک زندگی متفاوت محصولات اپل است. به‌عنوان نمونه شما در اپل با ایتونیز به موزیک‌هایتان دسترسی دارید و نیازی به درست کردن فولدرهای تو در تو به سبک ویندوز ندارید. یا شما به کمک‌ ای فوتوز بسیار راحت به عکس‌هایتان دسترسی دارید و نیازی به ایجاد فولدرهای تو در تو ندارید. من سال‌ها خودم را از داشتن دستگاه‌های اپل محروم کردم فقط و فقط به خاطر محدودیت‌هایی که درباره آن می‌شنیدم. اما چه اشتباهی می‌کردم. با خرید نخستین محصول اپل فهمیدم که یک تلفن چطور باید کار کند. به نوعی اپل به همه شرکت‌های دیگر یاد داد که چطور موبایل بسازند. به بقیه موبایل‌هایی که کاربران‌شان خودشان را خوشبخت‌ترین معرفی کرده بودند. نگاهی بیندازید تا ببینید چقدر ایده کپی شده از اپل دارند. به محدودیت‌هایی که اشاره می‌شود می‌گویند مدل تجاری اپل. همان مدلی که باعث شد اپل در جایگاه فعلی قرار بگیرد. چرا؟ چون کاربرانش ازش راضی هستند و مثل بقیه در استفاده از دستگاه‌شان مشکل ندارند.