۰ نفر

ورود ودافون به بازار ایران

۲۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۷:۴۵
کد خبر: 152468
ورود ودافون به بازار ایران

شرکت ودافون انگلیس برای همکاری با "های وب" به منظور کمک به مدرنیزه کردن شبکه این شرکت اینترنتی به توافق رسید.

به گزارش رویترز، ودافون دومین شرکت تلفن همراه بزرگ جهان و جدیدترین شرکت غربی است که در دوران پساتحریم وارد بازار ایران می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، ودافون اعلام کرد توافق با "های وب" برای کمک به مدرنیزه کردن شبکه و زیرساخت آی تی این شرکت، به نفع مشتریان ودافون خواهد بود که به ایران سفر می کنند.

بسیاری از شرکتهای اروپایی تلاش کرده اند از گشایش بازار ایران که دومین اقتصاد بزرگ منطقه خاورمیانه به شمار می رود و با اجرایی شدن برجام در ۱۶ ژانویه، از تحریمهای آمریکایی رهایی یافته است، بهره ببرند.

بر اساس این گزارش ایران با داشتن جمعیت جوانان و ضریب بالای اشتراک تلفن همراه، برای شرکتهای مخابراتی که به دنبال گسترش بازارهای خارجی هستند، فرصت مغتنمی به شمار می رود.

دیه گو ماسیدا، مدیرعامل "ودافون پارتنر مارکتس" روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد مشتریان شرکت ودافون از خدمات شبکه باکیفیت در ایران برخوردار خواهند شد و "های وب" قادر خواهد بود از تخصص جهانی ودافون بهره مند شود.

شرکت اورانج که رقیب فرانسوی ودافون است، اواخر ماه اوت اعلام کرده بود سرگرم مذاکره با شرکت مخابراتی ارتباطات سیار ایران است که بزرگترین اپراتور تلفن همراه این کشور به شمار می رود.

بر اساس این گزارش، "های وب" که در سال ۲۰۰۹ خصوصی شد، یک مجوز ملی برای فراهم کردن خدمات اینترنت موبایل (LTE) در سال ۲۰۱۴ دریافت کرد  و برنده قرارداد دولتی برای فراهم کردن اینترنت پرسرعت برای ۲۵ هزار روستا شد. این شرکت بدنبال گسترش خدمات تلفن همراه و ثابت در شهرها بوده و مشتریان تجاری را در مرکز توجه قرار داده است.

سایر شرکتهای انگلیسی که وارد ایران شده اند شامل بریتیش ایرویز هستند که در سپتامبر پروازهای مستقیم به ایران را ازسرگرفت. شرکت BP هم ماه جاری از شرکت ملی نفت ایران، نفت خام خرید.

ودافون اعلام کرده این شرکت به "های وب" در بازاریابی، توزیع و فروش از جمله تمهید خدمات اینترنت اشیا که شامل امکان اتصال خودرو و سایر دستگاهها به اینترنت است، کمک خواهد کرد.

گروه کارفرمایان انگلیس (CBI) با استقبال از این خبر، اعلام کرد بدنبال رای ماه ژوئن برای خروج این کشور از عضویت اتحادیه اروپا، انگلیس بیش از هر زمان دیگری به توسعه لینکهای صادراتی نیاز دارد.

یک سخنگوی این گروه اعلام کرد: شرکتهای انگلیسی به شناسایی فرصتهای نوظهور در بازار ایران می پردازند. ایران مانند سایر کشورهای منطقه خلیج فارس طبقه متوسط رو به رشدی دارد و پروژه‌های زیرساخت، انرژی و آموزشی در این کشور، به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارند.

شرکت مخابراتی AT&T آمریکا هم به تازگی اعلام کرده است با همکاری شرکت رایتل، خدمات صوت و دیتا برای مشترکانش در ایران فراهم می کند. شرکت رایتل همکاری مذکور را تایید کرده است.