۰ نفر

غول‌های تلفن هوشمند جهان سرشاخ شدند

۳۰ شهریور ۱۳۹۵، ۰:۱۱
کد خبر: 146786
غول‌های تلفن هوشمند جهان سرشاخ شدند

بررسی ها نشان می دهد که سامسونگ و اپل بزرگترین سازندگان تلفن های همراه دنیا با سازندگان تلفن های هوشمند در چین برای تصاحب سهم بیشتری از بازار درگیر رقابتی شدید هستند.

این اتفاق درحالی می افتد که اپل به تازگی آیفون 7 را راهی بازار کرده و همزمان سامسونگ بزرگترین سازنده تلفن های هوشمند دنیا مجبور شده است تلفن های گالکسی نوت 7 خود را که به دلیل نقص فنی در بخش شارژ باتری حادثه افرین شده بود از سطح بازار جمع کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، اما برخلاف آنچه بسیاری تصور می کنند رتبه اول در بازارهای آسیایی در اختیار این دو شرکت آمریکایی و کره جنوبی نیست و شرکت تلفن هوشمند هواووی چین موفق شده است 16 درصد از سهم بازار آسیا را از آن خود کند.

افزون بر این دو شرکت بعدی نیز چینی هستند و مارک های وویوو و اوپو که کمتر شناخته شده هستند و در رده های چهارم و پنجم جا خوش کرده اند.

اپل که روزی چین را بهشت فروش خود معرفی می کرد امسال اعلام کرده است از هر گوشه و کنار این کشور یک شرکت جدید تلفن ساز هوشمند قارچ وار سربیرون می آورد و فروش بالای گوشی های مختلف در چین این شرکت را با یک چالش بسیار بزرگ در بازار چین روبرو کرده است.

این شرکت به تازگی آماری نگران کننده برای خود منتشر کرد که بر اساس آن فروش اپل در بازار چین تا مرز 32 درصد کاهش یافته و رتبه بزرگترین شرکت روی کره زمین در چین در حال کاهش است.

آنچه بیشتربرای چینی ها خوشایند بود اینکه سامسونگ به دلیل نقص فنی تلفن خود مجبور شد دو میلیون و 500هزارگوشی گالکسی نوت 7 را از بازار جمع آوری کند و در عین حال خاطره تلخی هم از این شرکت در اذهان باقی مانده است.

اگرچه تلفن های هوشمند چین هنوز قابل مقایسه با برندهای معروف مذکور نیستند و طول عمر مفید آنها نیز به مراتب کمتر است اما به دلیل قیمت پایین تری که دارند ونرم افزارهای مختلفی که روی آنها نصب شده است و فروش بالا در داخل، رقیب مهمی برای شرکت های بزرگ تلفن هوشمند در جهان شده اند.

روزنامه ژاپن تایمز می نویسد:قیمت پایین تلفن های همراه در چین برای شرکت سامسونگ یک دردسر است و اپل هم از این موضوع رنج می برد .

افزون بر این بازار چین دیگر مانند گذشته به دنبال مارک های معروف نیست و مشتریان با توجه به قیمت های بالایی که تلفن های معروف دارند سعی می کنند به خرید محصولات داخلی روی آورند.

شرکت تلفن سازی اوپو چین هم که در غرب نامی شناخته شده نیست امسال برای مدتی توانست رده نخست بازار چین را از آن خود کند و 23 درصد از سهم را به خود اختصاص دهد.

به نظر می رسد که مردم چین بتدریج روی خوشی به تلفن های ساخت داخل نشان می دهند و به دلیل آنکه نرم افزارهای زبان چینی آن به راحتی آنان را به شبکه داخل کشور مرتبط می سازد ، فروش تلفن های هوشمند داخلی در این بازار بزرگ افزایش داشته است.