۰ نفر

سوئد مایل به نقش آفرینی فعال‌تر در بازار ICT ایران است

۲۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۶:۱۹
کد خبر: 145969
سوئد مایل به نقش آفرینی فعال‌تر در بازار ICT ایران است

وزیر ارتباطات در دیدار با همتای سوئدی خود بر همکاری‌های مراکز علمی آموزشی و دانشگاهی در راستای تحقیق و توسعه و همچنین گسترش همکاری در حوزه ICT تأکید کرد.

محمود واعظی امروز به دعوت همتای سوئدی خود پیتر اریکسون -وزیر توسعه دیجیتال و نوسازی- در راس هیاتی از شرکت‌های دولتی و خصوصی حوزه ICT و IT ایران به استکهلم سفر کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در این دیدار ضمن اشاره به سوابق طولانی روابط سیاسی، اقتصادی و بازرگانی دو کشور از جمله حضور شرکت اریکسون این کشور در بازار ایران اظهار کرد: نظر به توسعه سریع حوزه ارتباطات و تکنولوژی دیجیتال و نقش آن در توسعه آینده ایران مایل هستیم تا از تجربیات و پیشرفت‌های شرکت‌های سوئدی در زمینه تولید و سرمایه‌گذاری مشترک در راستای منافع و مصالح طرفین استفاده کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های عظیم کشور از جمله نیروی متخصص و همچنین ضرورت توسعه ICT در مناطق کمتر توسعه یافته از جمله روستاهای کشور اظهار کرد: امیدواریم با در نظر داشتن بازارهای منطقه با حمایت دولت سوئد، بتوانیم سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف مخابرات و ارتباطات و تأمین منابع مالی به منظور تولید در داخل کشور و همکاری‌های مراکز علمی آموزشی و دانشگاهی در راستای تحقیق و توسعه همکاری‌های مشترک را گسترش دهیم.

وزیر توسعه دیجیتال و نوسازی سوئد نیز در این دیدار ضمن استقبال از حضور شرکت‌های متعدد سوئدی در زمینه‌های انرژی، حمل‌و‌نقل، ارتباطات و صنایع مختلف در ایران گفت: سوئد همواره دارای دیدگاه مثبت و همراه با احترام به ایران است و این موضوع را در شرایط تحریم شاهد بودیم که به صورت موثری وجود داشت.

وی افزود: امروز نیز در شرایط پساتحریم مایل هستیم تا نقش فعال‌تری را در بازار ایران به ویژه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات داشته باشیم.

اریکسون در ادمه خاطر نشان کرد: با توجه به سفر آینده نخست وزیر سوئد به تهران، چهارچوب این همکاری‌ها را به صورت مدون در سند مشترک تنظیم و ارائه خواهیم کرد.