۰ نفر

نخستین تجربه فراخوان جمع‌آوری یک گوشی در ایران

وضعیت نامعلوم نوت ۷ سامسونگ در ایران

۱۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۳۰
کد خبر: 143809
وضعیت نامعلوم نوت ۷ سامسونگ در ایران

نخستین تجربه فراخوان جمع‌آوری یک گوشی در ایران با اعلام سامسونگ برای بازگرداندن گوشی‌های گلکسی نوت ۷ رقم می‌خورد. این در حالیست که علیرغم حضور دفتر سامسونگ در ایران، وضعیت بازپس‌گیری گوشی از کاربران ایرانی فعلا نامعلوم است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، شرکت سامسونگ با فراخوان جمع‌آوری گوشی‌های گلکسی نوت 7 چند روزی است که خبرساز شده است.

این شرکت کره‌ای اعلام کرده که به دلیل آتش گرفتن چندین نوت 7 دستور بازگرداندن آن را در سراسر جهان داده است و اعلام کرده مشکل نیز مربوط به سلول باتری موبایل است.

سامسونگ

این موضوع همچنین با عذرخواهی مدیرعامل سامسونگ در راستای مشتری‌مداری بازخورد بیشتری یافت.

سامسونگ

اما خبر جمع‌آوری گوشی‌های نوت 7 سامسونگ از سراسر دنیا در ایران نیز بازتاب داشته است.

این موضوع هنوز در ایران به صورت رسمی توسط دفتر سامسونگ در ایران عرضه نشده است.

این در حالی است که در ایران شرایط متفاوتی در بازار موبایل حکمفرماست. برخی گوشی‌هایی که به ایران وارد می‌شود از مبادی غیرقانونی و قاچاق است که گارانتی ایرانی ندارند. اما به گفته فعالان بازار از حدود یکسال پیش بیش از 90 درصد گوشی‌های سامسونگی که رسمی یا قاچاق به کشور وارد شده‌اند دارای گارانتی اینترنشنال (همراه سرویس خاورمیانه) هستند که در ایران طی قرارداد شرکت سامسونگ با چند ارائه‌دهنده خدمات گارانتی مقرر شده تمامی گوشی‌های دارای گارانتی اینترنشنال سامسونگ توسط این شرکت‌های ایرانی خدمات پس از فروش دریافت کنند.

در پیگیری غیررسمی از 2 شرکت گارانتی کننده ایرانی محصولات سامسونگ درباره روند مرجوع کردن گوشی‌های گلکسی نوت 7، پاسخ فعلا بلاتکلیفی بود. آنها اعلام کردند «هنوز سایت سامسونگ و دفتر رسماً چیزی اعلام نکرده و فعلاً همه چیز در حد حرف است.»

اعلام رسمی جمع‌آوری از سوی سامسونگ از این نشانی  https://news.samsung.com/global/statement-on-galaxy-note7 در دسترس است.

پیگیری ها از دفتر سامسونگ در ایران به پاسخی ختم نشد. در زمان انتشار این گزارش مدیران دفتر سامسونگ در ایران در نمایشگاه IFA آلمان هستند و دسترسی به آنها میسر نیست.

به این ترتیب در حالیکه شرکت سامسونگ رسماً در ایران نمایندگی دارد اما فراخوان جمع‌آوری جهانی گوشی سامسونگ نوت 7 در ایران فعلا نامعلوم است. این موضوع منوط به تصمیم دفتر سامسونگ در ایران خواهد بود.