۰ نفر

معاون مطبوعاتی اظهار کرد؛

رسانه‌ها تهدید شبکه‌های اجتماعی را به فرصت تبدیل کنند

۱۹ مرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۵۹
کد خبر: 139556
رسانه‌ها تهدید شبکه‌های اجتماعی را به فرصت تبدیل کنند

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر ضرورت گسترش رسانه‌های محلی گفت: این رسانه‌ها تا می‌توانند از سراسری شدن پرهیز کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر حسین انتظامی در آیین تجلیل از خبرنگاران استان قم درباره جایگاه رسانه عنوان کرد: در روند جهانی و الگوی مصرف رسانه‌ای با پدیده ظهور رسانه‌های جدید و شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو هستیم.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه افزود: شبکه‌های اجتماعی عرصه را بر رسانه‌های عمومی تنگ کرده‌اند و در اصل تولیدات و مخاطبان این رسانه‌ها نیز تغییر یافته و پردازش و دروازه‌بانی این رسانه‌ها متفاوت شده است.

وی تصریح کرد: شبکه‌های اجتماعی در واقع رسانه‌های عمومی را تهدید می‌کند اما در این میان رسانه‌هایی که دارای ویژگی‌های خاص باشند، می‌توانند تهدیدها را به فرصت مبدل سازند.

انتظامی خاطرنشان کرد: رسانه‌های بین‌المللی و تخصصی و محلی از آنجا که تنها موضوعات خاص را مورد پیگیری قرار می‌دهند و مخاطبان ویژه‌ای دارند و به توانمندی‌های بهتری در پردازش موضوعات دست می‌یابند.

وی بیان کرد: رسانه‌ها هر چقدر محدودتر و مشخص‌تر باشند مخاطبان بیشتری دارند گاهی می‌بینیم نشریات محلی می‌خواهند سراسری باشند در این شرایط این نشریات از فرصت‌های بالنده‌ای محروم می‌شوند و امکانات محدود خود را هم از دست می‌دهند از این رو باید قدر موقعیت‌ها را دانست.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: روزنامه‌های محلی هر چه می‌توانند از مدل سراسری فاصله بگیرند زیرا در چارچوب تهدید قرار خواهند گرفت.

وی گفت: امنیت شغلی خبرنگاران نیز دارای اهمیت است که دولت باید در این زمینه ریل‌گذاری کند و یا شرایطی را جهت ایجاد امنیت شغلی برای خبرنگاران فراهم سازد.

انتظامی تصریح کرد: متاسفانه بالاترین نرخ آمد و شد نیروی انسانی در ایران است به طوری که هر کس به راحتی وارد صنفی می‌شود و ثبات حرفه‌ای وجود ندارد در حالی که ساماندهی این امر مهم می‌تواند به هویت بخشی و حتی امنیت شغلی کمک کند.

وی گفت: آموزش نیز نقش مهمی در ثبات حرفه‌ای دارد اگر بتوان در این زمینه ثبات حرفه‌ای ایجاد کرد مشکلاتی همچون وضعیت مالی و بیمه نیز رفع می‌شود.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: در سال 95 هیچ محدودیتی در بودجه آموزش نداریم دولت وظیفه دارد در مورد آموزش اقدام کند و شرایط مناسب را فراهم سازد.

وی گفت: توجه به مسائلی همچون سندیکا، اخلاق حرفه‌ای، ارتقای کیفیت و جلوگیری از تخلفات حرفه‌ای از موضوعات مهم در حوزه خبرنگاری است.

انتظامی در پایان عنوان کرد: قانون مطبوعات رابطه میان حاکمیت و رسانه را مشخص می‌سازد.