۰ نفر

فروش ٣/٥ میلیون گوشی در هر روز

۱۲ مرداد ۱۳۹۵، ۷:۳۳
کد خبر: 138163
 فروش ٣/٥ میلیون گوشی در هر روز

براساس گزارش‌های منتشرشده، ‌فروش گوشی‌های هوشمند در روند نه‌چندان قابل‌توجهی به سر می‌برد اما درحال‌حاضر فروش گوشی‌های هوشمند برابر با حدود ٣,٥ میلیون دستگاه در روز است که نشان از افزایش یک‌میلیون‌نسخه‌ای نسبت به مشابه سال قبل دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق ،  دو مؤسسه تجزیه و تحلیل آماری Canalys و IDC هفته گذشته آخرین گزارش‌های خود را از میزان فروش گوشی‌های هوشمند در بازه زمانی دومین فصل سال ٢٠١٦ منتشر کرده‌اند و در این گزارش‌ها مشخص می‌شود که میزان فروش گوشی‌های هوشمند در مقایسه با دوره مشابه در سال قبل برابر با حدود یک میلیون دستگاه افزایش داشته است.

براساس گزارش IDC میزان فروش گوشی‌های هوشمند در ٩٠ روز مطالعه‌شده برابر با ٣٤٣,٤ دستگاه بوده درحالی‌که گزارش Canalys بر این اساس است که میزان فروش در همین مدت برابر با ٣٣٠ میلیون دستگاه بوده است. هر دو مؤسسه متفق‌القول سامسونگ را در جایگاه اول فروش گوشی‌های هوشمند قرار داده‌اند - ٧٧ میلیون و ٨٠ میلیون فروش سامسونگ در دو گزارش ذکرشده است- که در این میان فروش گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی اس٧ به همراه دستگاه واقعیت مجازی Gear از سایر دستگاه‌ها بیشتر بوده است.

 در رده دوم اپل قرار گرفته است که با فروش ٤٠ میلیون دستگاه گوشی هوشمند همچنان روند نزولی را در فروش خود شاهد است و از سویی این آمار نشان می‌دهد که آیفون اس‌ای نتوانسته است آن‌گونه که اپل پیش‌بینی می‌کرد، بازار این شرکت را تکان دهد. اما به شکلی جالب‌توجه مقام سوم از آن شرکت چینی هوآوی است که بنا بر گزارش هر دو مؤسسه توانسته‌ است در حدود ٣٠ میلیون دستگاه را در فصل دوم سال جاری میلادی به فروش برساند. در مقام چهارم و پنجم نیز دو شرکت چینی قرار گرفته‌اند که به ترتیب اوپو و ویوو هستند.

در همین حال سایر تولید‌کنندگان در مجموع تنها نیمی از بازار را در اختیار دارند. هر دو مؤسسه پیش‌بینی کرده‌اند که فروش گوشی‌های هوشمند در ادامه سال جاری بهبود خواهد یافت زیرا فصل دوم سال ٢٠١٦ بدترین زمان ثبت‌شده برای فروش آیفون و اپل بوده است. از آنجایی که قرار است در هفته‌های آینده گوشی هوشمند جدید گلکسی‌نوت سامسونگ رونمایی شود و همچنین در ماه سپتامبر اپل به شکل سنتی از هوشمند جدید خود رونمایی خواهد کرد؛ در نتیجه تا پایان سال شاهد افزایش روند فروش گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان خواهیم بود.