طبق پیش‌بینی‌های انجام شده توسط محققان، انتظار می‌رود که میزان گرم شدن زمین در سال جاری از سال 2016 نیز پیشی بگیرد و به گرم‌ترین سال در طول تاریخ تبدیل شود.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ داده‎‌های ناسا حاکی از آن است که زمین از اواخر قرن نوزدهم میلادی به تدریج در حال گرم شدن است. از سال 2000، همانطور که در نمودار مشاهده می‌شود، این روند شتاب یافته است. ماه مه حدود 1.5درجه سانتی‌گراد گرمتر از میانگین ماه ثبت شده بر روی زمین از سال 1880 بوده است.

همانطور که از دمای ماهانه در سال‌های منتخب از 1880 مشاهده می‌شود، دمای زمستان به طور طبیعی پایین‌تر از میانگین چندساله دوره مرجع است که یک رقم واحد، میانگین ماهانه دما را در یک دوره طولانی بدون در نظر گرفتن فصول نشان می‌دهد.

میزان دمای تابستان به طور طبیعی بالاتر از دوره پایه چند ساله بوده، اما واگرایی بیشتری از آن داشته است.

همانطور که توسط ناسا و NOAA تایید شده، ماه‌های فوریه تا آوریل 2020، در دومین رتبه گرم‌ترین بازه زمانی در نوع خود ثبت شده، در حالی که ژانویه و مه 2020 وضعیت مشابه در سال 2016 را تجربه کرده اند.

دانشمندان NOAA در حال حاضر پیش‌بینی می‌کنند که سال 2020، گرم‌ترین سال ثبت شده تا به حال خواهد بود. تا کنون، سال 2016 بالاترین میانگین دما را داشته است.

در سال 2019 نیز گرمای شدیدی تجربه شد و تا کنون به عنوان دومین سال گرم ثبت شده است. ماه ژوئیه سال 2019، گرم‌ترین ماه ثبت شده بر روی کره‌زمین بود.

بر اساس یافته محققان، گرم شدن مداوم کره‌زمین منجر به تغییر در قدرت، فرکانس، وسعت فضا و مدت زمان وقایع شدید آب و هوایی خواهد شد.

در نمودار ارائه شده، میانگین دمای ماهانه کره‌زمین در سال‌های مختلف را مشاهده می‌کنید؛

گرمایش زمین