بانک آمریکا با در نظر گرفتن بسته‌های محرک مالی که برای حمایت اقتصاد در بحبوحه شیوع ویروس کرونا به سمت بازارها روانه می‌شود، چشم‌انداز خود برای هر اونس طلا را از 2هزار دلار به 3هزار دلار افزایش داد.

اقتصادآنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش بلومبرگ،؛ به گزارش بلومبرگ، بانک آمریکا در گزارشی با عنوان " فدرال رزرو نمی‌تواند طلا چاپ کند"، چشم‌انداز 18ماهه خود برای طلا در هر اونس را به 3000دلار افزایش داد که بیش از 50درصد بالاتر از رکورد قیمت موجود تا به حال است.

گفتنی است که این بانک پیش‌بینی گذشته خود را از 2هزار دلار به این میزان افزایش داد؛ زیرا سیاست‌گذاران در سراسر جهان مقادیر زیادی از محرک‌های مالی را برای کمک به اقتصاد آسیب دیده ناشی از ویروس کرونا وارد بازار می‌کنند.

برخی از تحلیلگران در این گزارش اظهار داشتند: "به محض اینکه قراردادهای تولیدی اقتصادی به میزان چشمگیری افزایش یابد، هزینه‌های مالی بالا می‌رود، و ترازنامه‌های بانک مرکزی دو برابر می‌شوند، و به دنبال آن ارزهای فیات (بدون پشتوانه) ممکن است تحت فشار قرار گیرند." "پس سرمایه‌گذاران، طلا را مورد هدف قرار خواهند داد."

قابل ذکر است که بانک آمریکا انتظار دارد شمش به صورت متوسط به قیمت 1695دلار در هر اونس در سال جاری، و 2062دلار در سال 2021 مورد معامله قرار گیرد.

بالاترین رکورد قیمت طلا با 1921دلار برای هر اونس، در سپتامبر 2011 به ثبت رسید. قیمت‌ها در روز سه‌شنبه حدود 1678دلار معامله شد که 11درصد رشد را در سال جاری داشته است.

به گفته بانک آمریکا، حتما یک دلار قدرتمند، کاهش نوسانات بازار مالی و کاهش تقاضا برای جواهرات در هند و چین، می‌توانند به صورت باد مخالف در مقابل طلا باقی بمانند.

همچنین در این گزارش آمده: "اما فراتر از تامین سنتی طلا و اصول تقاضا، سرکوب مالی دوباره در مقیاس چشمگیری قرار دارد."

در نمودار ارائه شده، روند تغییر قیمت طلا در هر اونس از سال 2011 تا کنون و پیش‌بینی 18ماهه بانک آمریکا را مشاهده می‌کنید؛

ff103b83-d93a-449a-90dd-0d18f8cae5d1