در حالی که میزان دستمزد مدیران عامل در جهان، به صورت میانگین از سال 1978 تا کنون، 940 درصد افزایش را تجربه کرده، میزان دستمزد کارگران معمولی، تنها 12 درصد بیشتر شده و روز به روز، افزایش نابرابری را میان ثروتمندان و فقیران در جهان به بار آورده است.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ آخرین مطالعات انجام شده نشان می‌دهد در حالی که میزان نابرابری میان ملت‌ها کاهش یافته، شکاف میان ثروتمندان و فقیران در جهان بدتر شده است.

به عنوان مثال، گفتنی است که میزان درآمد مدیران عامل از سال 1978 تا کنون، 940 درصد افزایش یافته، این در حالی است که کارگران معمولی تنها 12 درصد افزایش دستمزد را در همین بازه زمانی تجربه کرده‌اند.

قابل ذکر است که هیئت ‌مدیران، از دستمزد اجرایی برای همتراز کردن تصمیمات مدیران عامل با منافع سهامداران استفاده می‌کنند و در نتیجه شاهد افزایش مداوم و نجومی درآمد آنها بوده‌ایم.

اما باید اشاره کرد که این شرایط ممکن است تغییر کند. برای مثال، شرکت‌هایی همچون آمازون، به دلیل مبلغ پایین دستمزد پرداختی و شرایط کاری برای کارگران انبارها، تحت نظارت قرار گرفته‌اند، در حالی که جف بزوس بنیان‌گذار آن، ثروتمندترین فرد جهان است.

اینفو