۰ نفر

عدم‌النفع ۳هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی با سوءمدیریت سرپرست

تولید در پتروشیمی مسجدسلیمان با تدبیر نعمت‌الله ترکی آغاز شد

۱۵ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۰۱
کد خبر: 693219
تولید در پتروشیمی مسجدسلیمان با تدبیر نعمت‌الله ترکی آغاز شد

تولید در پتروشیمی مسجدسلیمان پس از ۷۰ روز تعطیلی با تدبیر سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری دوباره آغاز شد. این تعطیلی به دلیل سوءمدیریت مهدی محمدی، سرپرست این شرکت اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین؛ هفته‌ی گذشته نعمت‌الله ترکی، از پتروشیمی مسجدسلیمان بازدید کرد. او در این بازدید مشکلات این شرکت را بررسی کرده و از مدیران پتروشیمی خواسته بود اقدام به راه‌اندازی دوباره این شرکت کنند. تعطیلی ۷۰ روزه پتروشیمی مسجدسلیمان تنها به دلیل سوءمدیریت سرپرست این شرکت رخ داده است. بهای این سوءمدیریت عدم‌النفع  ۳هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی است خسارتی که به اموال بازنشستگان کشور وارد شده است.

ماجرای تعطیلی پتروشیمی مسجدسلیمان از حدود شش ماه گذشته آغاز می‌شود. مهندسان شرکت بارها درباره‌ی ضرورت تعویض و بازسازی قطعات دستگاه توربین بخار به مدیران پتروشیمی اطلاع و هشدار داده بودند. در این مدت سرپرست شرکت و مدیر بازرگانی مسجدسلیمان باوجود اطلاع از این موضوع هیچگونه اقدامی برای حل مشکل انجام نداده‌اند. این سهل‌انگاری و سوءمدیریت سرپرست به‌بهای تعطیلی پتروشیمی مسجدسلیمان تمام می‌شود. ۱۲ آبان ماه قطعه‌ای از توربین بخار، خراب می‌شود و همین مسئله منجر به تعطیلی تمامی خطوط تولید شرکت می‌شود.

 به‌گفته کارگران، مهدی محمدی، سرپرست پتروشیمی، تنها سه روز هفته در کارخانه حاضر می‌شود و دلیل آن عدم سکونتش در شهر مسجدسلیمان است.

شنیده‌ها حاکی از آن است که مهدی محمدی، علاوه‌بر عدم سکونت‌اش،  حقوق نجومی نیز دریافت می‌کند.

صندوق بازنشستگی کشوری یکی از سهام‌داران اصلی شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان است. در سال‌های اخیر شاهد سو‍ءمدیریت در صندوق بوده‌ایم. در آذرماه سال جاری با تغییر مدیریت در این صندوق، شاهد بازگشت عقلانیت در تصمیم‌گیری و عملکرد مدیران صندوق بازنشستگی کشوری هستیم. پس از تدبیر نعمت الله ترکی، سرپرست جدید صندوق بازنشستگی کشوری، انتظار آن می‌رود او برای  برای ساماندهی به وضعیت این پتروشیمی و پایان دادن به سوء مدیریت و خسارت‌های محمدی چاره‌ای بیاندیشد.