۰ نفر

وزیر نفت کویت:

تصمیم اوپک پلاس ثبات بازار نفت را تضمین می کند

۱۴ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۵۲
کد خبر: 686272
تصمیم اوپک پلاس ثبات بازار نفت را تضمین می کند

وزیر نفت کویت اظهار کرد: تصمیم‌های ائتلاف اوپک‌پلاس بر اساس داده‌های بازار نفت و با هدف تضمین ثبات گرفته می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شانا، وزارت نفت کویت پس از تصمیم نشست وزارتی روز یکشنبه تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک‌پلاس) مبنی بر حفظ سیاست موجود در بیانیه‌ای اعلام کرد: تصمیم‌های اوپک‌پلاس بر اساس داده‌های بازار نفت است و ثبات بازار را تضمین می‌کند.

بدر الملا، وزیر نفت کویت نیز گفت: تأثیر روند کُند اقتصاد جهانی، تورم فزاینده و نرخ بهره بالا بر تقاضای نفت، دلیلی برای احتیاط مستمر است.

وزیران نفت و انرژی ائتلاف اوپک‌پلاس در نشست امروز (یکشنبه، ۱۳ آذرماه) با تصمیم ماه اکتبر این ائتلاف مبنی بر کاهش روزانه ۲ میلیون بشکه‌ای تولید از ماه نوامبر (آبان‌ماه - آذرماه) تا دسامبر سال ۲۰۲۳ موافقت کردند.

مقرر شد یکصدوهشتادو ششمین نشست‌ عادی اوپک و سی‌وپنجمین نشست اوپک‌پلاس به‌ترتیب سوم و چهارم ژوئن ۲۰۲۳ (۱۳ و ۱۴ خردادماه ۱۴۰۲) برگزار شود.

اوپک‌پلاس در واکنش به فروپاشی تقاضا در اوج بحران شیوع ویروس کووید-۱۹ و در دهمین نشست (۱۲ آوریل ۲۰۲۰) تصمیم گرفت تولید خود را از ماه مه سال ۲۰۲۰، ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز معادل حدود ۱۰ درصد از تقاضای جهانی محدود کند، اما پس از آن زمان با بهبود تقاضا، محدودیت عرضه را به مرور تسهیل کرده است.