۰ نفر

مذاکرات قطر و آمریکا برای تقویت همکاری‌ها در زمینه انرژی

۲۴ مهر ۱۴۰۱، ۱۴:۴۹
کد خبر: 674316
 مذاکرات قطر و آمریکا برای تقویت همکاری‌ها در زمینه انرژی

وزیر انرژی قطر با جنیفر گرانهولم همتای آمریکایی خود در خصوص همکاری‌های دو کشور در زمینه انرژی و راه‌های تقویت آن گفتگو کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، به نقل از ایلنا، سعد الکعبی وزیر انرژی قطر روز با جنیفر گرانهولم همتای آمریکایی خود در خصوص همکاری های دو کشور در زمینه انرژی و راه های تقویت آن گفتگو کرد. این موضوع در دیدار دو وزیر در واشنگتن دی سی صورت گرفت.

این نشست در زمانی برگزار می‌شود که نگرانی‌های غرب در مورد کاهش عرضه گاز در فصل زمستان به دلیل عواقب جنگ روسیه و اوکراین افزایش یافته است.

ایالات متحده و قطر در صدر فهرست صادرکنندگان جهانی LNG به همراه روسیه هستند که جریان گاز از آن به کشورهای اروپایی در ماه جاری پس از نشتی در خط عرضه به طور کامل متوقف شد.

ایالات متحده و متحدان غربی آن روی گاز قطر برای جبران هرگونه کمبود احتمالی گاز روسیه حساب می‌کنند، چون دوحه به کار بر روی بزرگترین پروژه توسعه میدان شمالی در جهان ادامه می‌دهد.

مذاکرات قطر و آمریکا همزمان با تشدید مناظره بین واشنگتن و ریاض است. در شرایطی که آمریکا عربستان سعودی را به فشار بر تولیدکنندگان نفت متعلق به "اوپک پلاس" برای کاهش تولید متهم می کند.

قطر یکی از برجسته‌ترین گزینه‌ها برای متحدان واشنگتن است که در واقع به سمت کنار گذاشتن گاز روسیه حرکت کرده‌اند و کرملین را به استفاده از آن به عنوان سلاح در جنگ متهم می‌کنند.

دوحه به دنبال افزایش تولید سالانه گاز مایع خود به 110 میلیون سالانه تا سال 2027 است.