۰ نفر

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل بیان کرد:

تخریب خط لوله گاز اروپا به نفع آمریکاست

۱۱ مهر ۱۴۰۱، ۱۶:۳۰
کد خبر: 671805
تخریب خط لوله گاز اروپا به نفع آمریکاست

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل طی اظهاراتی از احتمال دست داشتن آمریکا در تخریب بخشی از خطوط لوله گاز نورد استریم خبر داد و تأکید کرد که قطع این خط لوله به نفع ایالات متحده است، نه روسیه یا اتحادیه اروپا.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل طی اظهاراتی از احتمال دست داشتن آمریکا در تخریب بخشی از خطوط لوله گاز نورد استریم خبر داد و تأکید کرد که قطع این خط لوله به نفع ایالات متحده است، نه روسیه یا اتحادیه اروپا.

نبنزیا در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: سوال اصلی این است که آیا آنچه برای نورد استریم اتفاق افتاد برای ایالات متحده مفید است؟ قطعاً. اکنون صادرکنندگان گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) آمریکا باید افزایش چندین برابری عرضه این گاز به قاره اروپا را جشن بگیرند.

وی افزود: از نقطه نظر سیاسی، آخرین رشته تضمین کننده استقلال اتحادیه اروپا در زمینه انرژی قطع شده است. در حالی که حتی تولیدات اروپایی در بحبوحه بحران انرژی به سرعت به ایالات متحده منتقل می شود، مردم اروپا اکنون به سمت "زمستان بسیار تاریک، سرد و طولانی" می روند.

نماینده روسیه در ادامه گفت: آیا تخریب نورد استریم برای کشورهای اروپایی مفید است؟ خیر. در آن صورت آنها به یک تامین کننده با قیمت بیشتر و بسیار غیرقابل اعتماد وابسته خواهند شد. منظور من کشور میزبان مقر سازمان ملل (ایالات متحده آمریکا) است.

نبنزیا همچنین گفت: اگر سیاستمداران لهستان، چک و حوزه بالتیک را کنار بگذاریم که کاملاً دیوانه روس هراسی هستند، حتی با وجود هجمه زیاد علیه روسیه در اتحادیه اروپا، کارشناسان نمی توانند متوجه خطر چنین سناریویی و پیامدهای آن برای اقتصاد اروپا نباشند.

این دیپلمات تأکید کرد که "اگر به جای این که فکر کنیم روس‌ها حاضرند برای ارعاب اروپا دست به هر کاری بزنند، با عقل سلیم فکر کنیم،" می‌توان متوجه شد که روسیه نیز از به خطر انداختن خط لوله خود سودی نخواهد برد.

وی گفت: بی معنی است که ما با دست خود پروژه ای را که در آن سرمایه گذاری هنگفتی کرده ایم و می توانیم از آن بازده اقتصادی قابل توجهی داشته باشیم، خراب کنیم.