۰ نفر

وزیر برق عراق: تمام بدهی ها به ایران پرداخت شده است

۲۰ تیر ۱۴۰۱، ۹:۲۴
کد خبر: 652162
وزیر برق عراق: تمام بدهی ها به ایران پرداخت شده است

عادل کریم وزیر برق عراق گفت که تمامی بدهی های عراق به ایران در بخش تامین انرژی پرداخت شده است.

به گزارش الفرات، عادل کریم شامگاه یکشنبه در یک گفتگوی تلویزیونی اظهار داشت: در واردات برق، تابستان امسال از تابستان سال گذشته بهتر خواهد بودو تقاضا برای انرژی برق بیش از بیست درصد نسبت به پارسال افزایش داشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از شفقنا، وی افزود: امید می رود که نرخ عرضه به ۲۳ هزار مگاوات افزایش یابد. بدهی های گازی عراق به ایران از دولت قبلی انباشته شده بود که بالغ بر یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون دلار بود و در زمان کوتاهی به طور کامل پرداخت شد.

کریم ادامه داد: عراق روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب گاز از ایران دریافت می کند و توافق ابتدایی دیگری با طرف ایرانی برای تامین ۴۰۰ مگاوات دیگر صورت گرفته است که ۲۰۰ مگاوات به سمت بصره و ۲۰۰ مگاوات به سمت دیالی تقسیم می شود.

وی با تاکید بر اینکه به ۱۵ مگاوات دیگر برای تداوم تامین انرژی ۲۴ ساعته برای شهروندان نیاز داریم لذا نیاز همچنان به گاز ایران نیاز است، از ارائه طرحی به شورای وزیران برای رسیدگی به بحران برق خبر داد.

وزیر برق عراق در پایان با بیان اینکه وزارت نفت در امر گاز رسانی به نیروگاههای برق کوتاهی کرده و مشکل اصلی در پرونده برق، سوخت است، بر نیاز عراق به حمایت مالی برای رسیدن به تولید ۳۵ هزار مگاوات تاکید کرد.