۰ نفر

نفت ایران و ونزوئلا به حل بحران انرژی کمک می‌کند

۱۵ تیر ۱۴۰۱، ۹:۲۸
کد خبر: 650994
نفت ایران و ونزوئلا به حل بحران انرژی کمک می‌کند

دبیرکل اوپک اعلام کرد صنعت نفت و گاز به دلیل سال‌ها کمبود سرمایه گذاری، تحت محاصره قرار دارد و اگر اجازه داده شود نفت بیشتری از سوی ایران و ونزوئلا وارد بازار شود، بحران کمبود عرضه می‌تواند تسهیل شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، سال‌ها تحریم، صادرات نفت ایران و ونزوئلا را محدود کرده است. به علاوه، غرب صادرات نفت روسیه که از اعضای گروه اوپک پلاس است را در واکنش به جنگ در اوکراین، هدف تحریم قرار داده که به تشدید محدودیت عرضه در بازار منتهی شده است.

محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک در یک کنفرانس انرژی که در پایتخت نیجریه برگزار شد، گفت: اگر تولید نفت جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا اجازه پیدا می‌کرد به بازار برگردد، می‌توانستیم منابع را آزاد کرده و ظرفیت تولید را تحکیم کنیم.

دبیرکل اوپک گفت: فشار بر صنعت نفت با تلاش بعضی از کشورها برای کنار گذاشتن هیدروکربن‌ها، تشدید شده است. در حالی که این کشورها تلاش می‌کنند گرمایش جهانی را محدود کنند، تقاضا برای نفت رشد کرده است و همزمان، سرمایه‌گذاری در ظرفیت تولید کاهش پیدا کرده و قیمت‌ها بالا رفته‌اند.

بارکیندو پیش بینی کرد تقاضای جهانی برای نفت تا سال ۲۰۴۵ افزایش خواهد یافت در حالی که ظرفیت پالایش در کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD) به میزان ۳.۳ درصد در سال ۲۰۲۱ کاهش پیدا کرد.

بر اساس گزارش رویترز، تیمپره سیلوا، وزیر نفت نیجریه، گفت: این کشور تولیدکننده نفت آفریقایی سوختهای فسیلی را رها نخواهد کرد. برای نیجریه، سوخت‌های فسیلی سهمی در سبد انرژی برای آینده قابل پیش بینی دارند. ما در این شرایط سوخت‌های فسیلی را رها نمی‌کنیم. ما از گاز به عنوان یک سوخت در مرحله گذار انرژی استفاده می‌کنیم.