۰ نفر

مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت مادرتخصصی برق حرارتی؛

خط قرمز وزارت نیرو قطع برق مشترکان خانگی است

۷ تیر ۱۴۰۱، ۲۰:۴۲
کد خبر: 648858
خط قرمز وزارت نیرو قطع برق مشترکان خانگی است

مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت مادرتخصصی برق حرارتی گفت: قطع برق مشترکان خانگی خط قرمز وزارت نیرو است، از این رو تلاش می‌شود با کمک مردم برق لازم تامین شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، اسماعیل نمازی افزود: امیدواریم در تابستان امسال با کمک صنایع، همراهی مردم در حوزه بهینه‌سازی مصرف و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شاهد قطعی برق نباشیم.

وی ادامه داد: از ابتدای این هفته همزمان با افزایش دمای هوا در نقاط مختلف کشور، میزان مصرف برق نیز روند صعودی به خود گرفته و براساس پیش‌بینی انجام شده طی روزهای آینده شاهد افزایش هر چه بیشتر این رقم خواهیم بود.

مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی با تاکید بر اینکه نیاز مصرف تابع درجه حرارت محیطی است، ادامه داد: اکنون بخش عمده‌ای از مصرف برق کشور متعلق به سیستم‌های سرمایشی است از این رو در تلاشیم با همراهی مردم بتوانیم همه نیاز شبکه را بدون مشکل تامین کنیم.

وی گفت: افت نزولات جوی موجب کاهش توان تولید نیروگاه‌های برقابی شده و این مسئله موجب شده تا بار اصلی تامین برق پیک مصرف تابستان امسال بر دوش نیروگاه‌های حرارتی باشد.

نمازی ادامه داد: بدین منظور امسال برای نخستین بار بیش از ۹۴ هزار مگاوات برنامه تعمیرات و آماده‌سازی نیروگاه‌های حرارتی پیش از شروع پیک مصرف برق تابستان به پایان رسیده تا این واحدها با تمام توان خود آماده تولید برق روزهای اوج مصرف باشند.

مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۹۰ میلیارد کیلووات ساعت انرژی در نیروگاه‌های کشور تولید شده است.

نمازی افزود: براساس آخرین ارزیابی صورت گرفته بیش از ۹۶ درصد برق مورد نیاز در این مدت توسط نیروگاه‌های حرارتی تامین شده است.

وی ادامه داد: فعالیت‌های نیروگاه‌های حرارتی کشور در مرز دانش روز دنیا است. در گرماگرم این روزهای سال تولید برق در نیروگاه‌ها بسیار دشوار و طاقت‌فرسا است؛ از این رو انتظار داریم مردم با کمک به فرزندان خود و مصرف بهینه انرژی، بخش تولید برق کشور را در ارائه این خدمت یاری کنند.