۰ نفر

تشدید سیاست‌ پولی انبساطی چین؛

قیمت نفت دوباره صعودی شد

۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۸:۰۱
کد خبر: 631227
قیمت نفت دوباره صعودی شد

قیمت نفت در معاملات پر نوسان امروز سه شنبه ۶ اردیبهشت ماه به دلیل نگرانی های بازار در مورد عرضه روسیه و تقاضای چین اندکی افزایش یافت.

اقتصاد آنلاین – اکرم شعبانی؛ به گزارش رویترز بهای نفت برنت در معاملات آتی پیش از ظهر امروز به وقت گرینویچ با ۴۱ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش به ۱۰۲.۳۷ دلار در هر بشکه رسید. در حالی که قراردادهای وست تگزاس اینترمدیت با ۱۸ ست یا ۰.۲ درصد افزایش به قیمت ۹۸.۷۲ دلار در هر بشکه معامله شد. این در حالی است که هر دو قرارداد در روز گذشته حدود ۴ درصد کاهش قیمت داشتند.

نگرانی‌های تقاضا در چین که به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت خام جهان شناخته می‌شود، روز سه شنبه بر فشار نزولی افزود. پکن در این روزها آزمایش‌های انبوه کووید – ۱۹ خود را در بیشتر بخش‌های این شهر ۲۲ میلیون نفری گسترش داده و جمعیت این شهر هم برای قرنطینه قریب الوقوع مشابه محدودیت‌های سختگیرانه شانگهای آماده شده است.

با این وجود هر دو قرارداد نفتی در اوایل جلسه معاملاتی امروز پس از انتشار بیانیه بانک خلق چین مبنی بر اینکه حمایت سیاست‌های پولی از اقتصاد واقعی را افزایش خواهد داد، بیش از یک دلار در هر بشکه افزایش یافت.

استفان اینس مدیر دارایی SPI در یادداشتی نوشته است: من هنوز هم انتظار حمایت بیشتر از سیاست‌های پولی را دارم اما نه سیاست سیل مانندی که بازارها به آن امیدوار بودند که می‌تواند بازارهای نفت را در کوتاه مدت دچار رکود کند و به دنبال حمایت از فصل افزایش عبور و مرور تابستانی ایالات متحده و تحریم‌های اتحادیه اروپا باشد.

چشم انداز تنگنای عرضه در بازار فیزیکی مربوط به خروج تدریجی نفت روسیه، حمایت قیمتی را فراهم کرد.

احزاب پارلمانی ائتلاف حاکم آلمان از دولت خواسته‌اند تا طرحی را برای توقف تدریجی واردات نفت و گاز روسیه «در اسرع وقت» انجام دهد.اما تحلیل‌گران بر این باورند که آزادسازی نفت از ذخایر اضطراری، نگرانی‌ها را در مورد عرضه محدود کاهش داده است.

تاماس وارگا از شرکت نفتی پی‌وی‌ام بر این باور است که تمرکز به سمت تقاضای معادله معطوف شده و نگرانی‌ها در مورد اختلالات طولانی مدت عرضه با انتشار ۲۴۰ میلیون بشکه نفت توسط اعضای آژانس بین‌المللی انرژی و معاملات ظاهری، هر چند تا حدودی مبهم است اما تا حد زیادی کاهش یافته است. 

به طور جداگانه در یک سیگنال نزولی برای بازارهای نفت، پنج تحلیل‌گر شرکت کننده در نظرسنجی رویترز تخمین زدند که ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۲۲ آوریل ۲.۲ میلیون بشکه افزایش یافته است.