۰ نفر

با اعمال تحریم های نفتی روسیه؛

تولید نفت اوپک پلاس کاهش یافت

۳۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۳۰
کد خبر: 629384
تولید نفت اوپک پلاس کاهش یافت

کاهش تولید روسیه پس از اعمال تحریم‌های غربی باعث شد تولید نفت اوپک پلاس در مارس ۱.۴۵ میلیون بشکه در روز پایین‌تر از اهداف تولید بماند.

به گزارش اوپک پلاس، نشان داد تولید روسیه در ماه مارس به ۱۰.۰۸ میلیون بشکه در روز رسید که حدود ۳۰۰ هزار بشکه در روز پایین‌تر از هدف تولید این کشور بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه روز سه‌شنبه گفت: تحریم علیه نفت روسیه در سطح اتحادیه اروپا همچنان در دست بررسی قرار دارد و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه از چنین اقدامی حمایت می‌کند. وی به رادیو اروپا وان گفت: امیدوارم در هفته‌ای آتی همکاران اروپایی خود را برای متوقف کردن واردات نفت روسیه، متقاعد کنیم.

نرخ پایبندی به پیمان محدودیت عرضه اوپک پلاس در مارس به ۱۵۷ درصد در مقایسه با ۱۳۲ درصد در فوریه افزایش یافت که بالاترین نرخ از زمان اجرای محدودیت عرضه تاریخی این گروه در ماه مه سال ۲۰۲۰ بود.

اوپک پلاس که شامل اوپک و هم پیمانان این گروه از جمله روسیه است، ماه میلادی گذشته با افزایش تولید ۴۳۲ هزار بشکه در روز برای ماه مه موافقت کرد و فشار کشورهای مصرف کنندگان بزرگ برای افزایش بیشتر تولید را نادیده گرفت.

در حالی که اوپک پلاس سرگرم تسهیل محدودیت عرضه‌ای است که در اوج بحران پاندمی کووید ۱۹ به اجرا گذاشته بود، تولیدکنندگان متعدد این گروه به خصوص کشورهای غرب آفریقا با سرمایه گذاری اندک در ظرفیت جدید تولید و مهاجرت شرکتهای انرژی بین‌المللی کلنجار می روند و قادر به افزایش تولید نیستند.

بر اساس گزارش رویترز، اوپک پلاس در دیدار ماه گذشته، آژانس بین‌المللی انرژی را به عنوان یکی از منابع ثانویه خود حذف کرد و شرکتهای مشاوره وود مک کنزی و ریستاد انرژی را جایگزین کرد. جدیدترین آمار تولید، منعکس کننده این تغییر است.