۰ نفر

با اعلام مرحله ای کاهش واردات نفت اروپا از روسیه؛

قیمت نفت افزایش یافت

۲۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۴۳
کد خبر: 628217
قیمت نفت افزایش یافت

امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت نزدیک به سه دلار افزایش یافت. تغییر رویکرد اتحادیه اروپا درباره واردات نفت از روسیه عامل رشد قیمت‌ها شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت خام نزدیک به ۳ دلار افزایش یافت و هر بشکه از نفت خام برنت به قیمت ۱۱۱ دلار و ۷۰ سنت معامله شد.

نفت وست‌تگزاس آمریکا هم رشد ۲.۷ درلاری داشت و هر بشکه از این نوع نفت به قیمت ۱۰۶ دلار و ۹۵ سنت به فروش رفت.

خبرگزاری رویترز درباره دلیل افزایش قمیت نفت نوشت پس از آنکه اتحادیه اروپا اعلام کرد ممنوعیت واردات نفت از روسیه متوقف شده و به صورت مرحله‌ای اعمال خواهد شد سیگنال به بازارهای جهانی داد و قیمت‌ها را بالا کشید.

اتحادیه اروپا اعلام کرده است که موافقت کرده تا ممنوعیت واردات نفت از روسیه به صورت مرحله‌ای اعمال شود تا کشورهایی مانند آلمان و دیگر کشورهای اروپایی بتوانند جایگزین مناسبی برای نفت روسیه پیدا کنند.

آندره لیپو از اتحادیه نفت لیپو در هوستون اعلام کرد:‌ توقف ممنوعیت واردات از روسیه باعث می‌شود که خریداران اروپایی فرصت مناسبی برای جایگزین کردن منابع نفتی پیدا کنند که برخی از آنها در حال حاضر از محل آزادسازی ذخایر نفتی تأمین می‌شوند. البته ذخایر دیگری لازم است تا نیاز این کشورها تأمین شود.

براساس این گزارش بسیاری از تاجران بین‌المللی به دنبال قطع واردات نفت از روسیه هستند که قصد دارند از ماه «می» عملی سازند.

این در حالی است که وزیر انرژی روسیه دسترسی به آمارهای تولید نفت و گاز این کشور و صادرات شان را محدود کرده  است.