۰ نفر

ادعای معاون نخست وزیر روسیه؛

کشورها پرداخت واردات گاز با روبل را آغاز کردند

۲۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۳۴
کد خبر: 628207
کشورها پرداخت واردات گاز با روبل را آغاز کردند

الکساندر نواف معاون نخست وزیر روسیه امروز جمعه ۲۶ فروردین ماه اعلام کرد: چندین خریدار گاز روسیه موافقت کرده اند که هزینه خرید نفت و گاز خود را به روبل پرداخت کنند.

اقتصاد آنلاین – اکرم شعبانی؛ به گزارش رویترز، در اظهارنظر منتشر شده در مجله داخلی وزارت انرژی روسیه آمده است: ما انتظار داریم تصمیم (برای تغییر روبل) از سایر واردکنندگان هم اتخاذ شود. با این وجود معاون نخست وزیر روسیه هویت مشتریانی را پیش از این هم با پرداخت روبل موافقت کرده بودند فاش نکرد.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه ماه گذشته گفت: خریداران گاز روسیه از کشورهای «غیر دوست» باید هزینه خرید گاز و نفت خود را به روبل بپردازند اقدامی که توسط مقامات اتحادیه اروپا تحت رژیم تحریم‌های این اتحادیه علیه مسکو رد شد.

پوتین به اروپا هشدار داده است که در صورت عدم موافقت با این پیشنهاد، خطر قطع عرضه گاز اروپا را تهدید می‌کند مگر اینکه با پرداخت هزینه به ارز داخلی روسیه موافقت کنند چرا که او به دنبال انتقام گرفتن از تحریم‌هایی است که مسکو آن را «عملیات ویژه نظامی» خود در اوکراین می‌نامد.

در ماه مارچ، او پیشنهاد داد که خریداران انرژی در گازپروم بانک حساب باز کنند، جایی که پرداخت‌های یورو یا دلار به روبل تبدیل می‌شود.

واگان کروبیان وزیر اقتصاد ارمنستان در گفت‌وگویی با رسانه RBC روسیه امروز جمعه اعلام کرد که ارمنستان چندین پرداخت برای عرضه گاز طبیعی روسیه به روبل انجام داده است.

پیتر شیارتو وزیر امور خارجه مجارستان روز دوشنبه گفته بود که مجارستان قصد دارد از طریق گازپروم بانک هزینه گاز روسیه را به یورو پرداخت کند.