۰ نفر

پوتین ادعا کرد؛

آمریکا قیمت انرژی را افزایش خواهد داد

۲۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۱۰
کد خبر: 627770
آمریکا قیمت انرژی را افزایش خواهد داد

رییس‌جمهور روسیه با بیان اینکه کشورهای غیردوست به قراردادهای خود در قبال مسکو عمل نمی‌کنند، آمریکا را مسیول افزایش قیمت انرژی در جهان معرفی کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، «ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهور روسیه امروز (چهارشنبه)، گفت آمریکا مقصر افزایش قیمت حامل‌های انرژی در جهان است.

پوتین طی سخنرانی در این‌باره گفت: «کشورهای غیردوست زنجیره تامین را در نیم‌کره شمالی نابود کرده‌اند و سایر کشورها به قراردادهای خود عمل نمی‌کنند و این برای ما مشکلاتی ایجاد می‌کند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی اظهار داشت: «ما می توانیم انرژی را به کشورهایی صادر کنیم که واقعاً به آن نیاز دارند. ما می‌توانیم مصرف نفت، گاز و زغال سنگ روسیه را در بازار داخلی افزایش دهیم».

رییس‌جمهور روسیه با بیان اینکه کشورش برنامه‌های بزرگی برای تقویت و ایمن‌سازی سیستم‌های ناوبری دارد، تاکید کرد آمریکا مسیول افزایش قیمت منابع انرژی در جهان است.

پوتین همچنین اضافه کرد که امتناع کشورهای غربی از همکاری عادی با روسیه، از جمله در رابطه با منابع انرژی، از هم‌اکنون به کشورهای اروپایی و آمریکا آسیب رسانده است.

پیش از این، «جوزپ بورل» مسیول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته بود راهبرد کاهش وابستگی به منابع انرژی روسیه نیازمند زمان است.

کشورهای غربی به سردمداری آمریکا از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دنباس، تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال کرده و تلاش داشته‌اند تا با کاهش وابستگی خود به واردات منابع انرژی از روسیه، شامل نفت و گاز، محدودیت‌هایی را نیز بر این حوزه علیه روسیه اعمال کنند.

این در حالی است که نشریه آمریکایی «پالتیکو» در تحلیلی به قلم «رایان هیث» با بیان اینکه پوتین در حال «برنده شدن در جنگ اقتصادی» غرب علیه روسیه است، توضیح داد: «با مقایسه درآمدهای گاز روسیه از خط لوله انتقال گاز، می‌توان دریافت که صادرات در حال افزایش و با قیمت‌های بسیار بالاتر از سال گذشته است».