۰ نفر

با اعلام حفاری اکتشافی چاه‌های نفت؛

کویت گام اول را برای بازگشت به لیست تولیدکنندگان عمده نفت برداشت

۲۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۲۰
کد خبر: 627484
کویت گام اول را برای بازگشت به لیست تولیدکنندگان عمده نفت برداشت

خالد العتیبی، جانشین مدیرعامل شرکت نفت کویت، KOC اعلام کرد که حفاری اکتشافی چاه‌های نفت در منطقه فراساحلی این کشور را از ژوئن آینده (خرداد ماه)آغاز خواهد کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، العتیبی در اظهاراتی به روزنامه الرای کویت گفت: دلیل تاخیر در شروع عملیات دریایی حفاری اکتشافی چاه‌های نفت در منطقه فراساحلی، تاخیر در ساخته شدن دکل به دلیل شیوع ویروس کرونا بوده است که پس از پایان ساخت آن وارد دبی شد و مورد بازدید قرار گرفت و اصلاحات مورد نیاز روی آن انجام شده است.

العتیبی تاکید کرد که KOC در تلاش است تا برنامه‌های استراتژیک خود را در همه جهات به صورت یکپارچه اجرا کند.

الرای به نقل از منابع خود آورده است که شرکت نفت کویت منتظر ورود دو دکل است که اولین دکل وارد دبی شده است در حالی که انتظار می‌رود دکل دوم شش ماه پس از شروع کار دکل اول وارد کویت شود.

به گفته این منابع، بر اساس مطالعات انجام شده، پتانسیل نفتی فراساحلی میلیاردها بشکه نفت با کیفیت تخمین زده می شود که کویت را به خط مقدم کشورهای تولید کننده بازمی گرداند.

شرکت نفت کویت با هدف افزایش ظرفیت تولید نفت و گاز آزاد،  قرارداد پروژه حفاری و اکتشاف دریایی برای اکتشاف در محدوده فراساحلی در آب‌های منطقه را با شرکت بین‌المللی هالیبرتون به ارزش 181 میلیون دینار امضا کرده است.

شرکت نفت کویت پروتکلی را برای همکاری با وزارت دفاع این کشور امضا کرده بود تا اطمینان حاصل شود که سایت های مشخص شده برای حفاری عاری از مین هستند.

این شرکت پس از اتمام عملیات مین یابی توسط ارتش کویت، از طریق یک شرکت تخصصی بررسی‌هایی را برای اطمینان از استحکام زمینی که بیل مکانیکی در آن مستقر می‌شود انجام خواهد داد.

مدت پروژه 3 سال است که طی آن 6 حلقه چاه حفاری می شود. ذخایر بر اساس بررسی‌های لرزه‌ای امیدوارکننده هستند، زیرا مکان‌های حفاری با توجه به قوی‌ترین احتمالات تعیین شده‌اند.