۰ نفر

همزمان با بررسی تحریم‌های نفتی روسیه؛

اتحادیه اروپا برای افزایش تولید نفت وارد مذاکره با اوپک شد

۲۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۹:۴۵
کد خبر: 627266
اتحادیه اروپا برای افزایش تولید نفت وارد مذاکره با اوپک شد

مقامات اتحادیه اروپا امروز دوشنبه ۲۲ فروردین ماه در وین با نمایندگان اوپک در بحبوحه درخواست برای افزایش تولید نفت و در شرایطی که اتحادیه اروپا تحریم‌های احتمالی علیه نفت روسیه را بررسی می‌کند، گفت‌وگویی برگزار خواهد کرد.

اقتصاد آنلاین - اکرم شعبانی؛ به گزارش رویترز، اوپک در برابر درخواست‌های ایالات متحده و آژانس بین‌المللی انرژی برای استخراج بیشتر نفت خام به منظور کاهش قیمت‌ها که ماه گذشته پس از اعمال تحریم‌های واشنگتن و بروکسل علیه مسکو به اوج خود در ۱۴ سال گذشته رسید، مقاومت کرده است.

اوپک پلاس که متشکل از سازمان کشورهای صادرکننده نفت و سایر تولیدکنندگان از جمله روسیه است، تولید خود را در ماه می ۴۳۲ هزار بشکه در روز افزایش خواهد داد.

نشست اتحادیه اروپا و اوپک در بعد از ظهر روز دوشنبه آخرین نشست از گفت‌وگوهایی است که در سال ۲۰۰۵ میان دو طرف آغاز شد.

نفت روسیه تاکنون از تحریم‌های اتحادیه اروپا مستثنی شده است اما پس از اینکه بلوک ۲۷ کشور هفته گذشته با تحریم زغال سنگ روسیه - اولین هدف منابع انرژی روسیه از سوی اتحادیه اروپا - موافقت کرد، برخی از مقامات ارشد اتحادیه اروپا اعلام کردند که نفت می‌تواند هدف بعدی آنها باشد.

وزرای خارجه ایرلند، لیتوانی و هلند در همین راستا امروز دوشنبه برای دیدار با همتایان اتحادیه اروپا به لوکزامبورگ وارد شده و اعلام کردند که کمیسیون اروپا در حال تهیه پیش نویس پیشنهادهایی برای تحریم نفتی روسیه است.

استرالیا، کانادا و ایالات متحده که کمتر از اروپا به عرضه روسیه متکی هستند، خرید نفت از این کشور را ممنوع کرده‌اند.

کشورهای اتحادیه اروپا با توجه به وابستگی بیشتر و پتانسیل این حرکت برای بالا بردن قیمت‌های انرژی در اروپا، بر سر پیروی از این روش اختلاف نظر دارند.

اتحادیه اروپا بر اساس سیاست‌های برنامه ریزی شده خود برای مبارزه با تغییرات اقلیمی انتظار دارد تا سال ۲۰۳۰ مصرف نفت آن نسبت به سال ۲۰۱۵، حدود ۳۰ درصد کاهش پیدا کند - هر چند در کوتاه مدت، یک تحریم باعث می‌شود که نفت روسیه با منابع دیگر جایگزین شود.