۰ نفر

طلای سیاه در مدار نزولی

۵ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۱۵
کد خبر: 623100
طلای سیاه در مدار نزولی

آمریکا و متحدانش قصد دارند ذخایر نفتی خود را برای کنترل بهای طلای سیاه وارد بازار انرژی کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، آمریکا اعلام کرده ممکن است در روز‌های اخیر به منظور جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت نفت همراه با برخی متحدان خود از جمله کره جنوبی، استرالیا، ژاپن و انگلیس ذخایر نفتی بیشتری را آزاد و روانه بازار‌های جهانی کند. این اقدام در راستای جلوگیری از افزایش بهای طلای سیاه پس از اعمال تحریم ها علیه روسیه انجام خواهد شد. 

از این رو، بهای معاملات آتی نفت برنت دریای شمال امروز در بازار انرژی با ۰.۹ درصد کاهش به ۱۱۷ دلار و ۹۶ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۱.۱ درصد کاهش، ۱۱۱ دلار و ۱۴ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. 

آمریکا همچنین روز گذشته برخی تحریم‌های خود علیه شرکت‌ها و افراد روسی را به بهانه تنش‌های نظامی در اوکراین افزایش داد. تحلیلگران بازار‌های نفتی معتقدند با توجه به شرایط سیاسی جهان و نیز تشدید بحران انرژی در اروپا روند کلی بهای نفت خام حداقل تا شش ماه آینده افزایشی خواهد بود.

متخصصان بازار انرژی همچنین نگران کمبود نفت در ماه‌های آینده هستند چرا که داده‌های مرکز انرژی آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفتی این کشور همچنان رو به کاهش است و ممکن است در ماه‌های آینده جهان با بحران جدی در بازار عرضه مواجه شود. در حال حاضر جنگ اوکراین و تحریم های آمریکا و متحدانش علیه روسیه به بزرگترین عامل تاثیر گذار بر بهای جهانی نفت خام تبدیل شده است.