۰ نفر

عضو کمیسیون عمران مجلس؛

پرمصرف ها یارانه کمتری می گیرند

۲۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۵۸
کد خبر: 620718
پرمصرف ها یارانه کمتری می گیرند

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اجرای تعرفه گذاری انرژی بیان کرد که با اجرای این طرح مشترکانی که بالاتر از الگوی مصرف آب، برق و گاز مصرف می کنند مثل گذشته از یارانه بیشتری برخودار نمی شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ غلامرضا شریعتی، عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادآنلاین، درباره تعرفه گذاری پلکانی انرژی ابلاغی از سوی دولت و مزایای اجرای آن در کشور گفت: متاسفانه مصرف انرژی در کشور ما بسیار بیشتر از نرم جهانی است و این انرژی مصرفی تحدید پذیر هم نیست.

شریعتی با بیان اینکه میزان استفاده از انرژی تجدیدپذیر در کشور ما بسیار پایین است، ادامه داد: البته علت پایین بودن آن، عدم توسعه زیر ساخت های لازم برای توسعه انرژی های تجدیدپذیر در کشور است.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطر نشان کرد: این انرژی باید با ملاحظه بیشتری مورد استفاده مردم در کشور قرار بگیرد. در این راستا دولت اجرای تعرفه گذاری پلکانی را که از سال قبل ابلاغ و روی زمین مانده بود را وارد فاز اجرایی کرده است. با اجرای تعرفه گذاری پلکانی مشترکانی که بالاتر از الگوی مصرف آب، برق و گاز مصرف می کنند مثل گذشته از یارانه بیشتری برخودار نمی شوند.

شریعتی با اشاره به اینکه با این شیوه افراد با مصرف بیشتر از یارانه پنهانی که دولت به این انرژی ها می دهد کمتر برخودار می شوند ادامه داد: تعرفه گذاری پلکانی می تواند به کاهش مصرف منجر شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: شاید بیشتر مردم فکر کنند که هدف دولت از اجرای تعرفه گذاری برای کسب درآمد بیشتر برای دولت است در صورتی که این موضوع صحت ندارد و هدف اساسی دولت این است تمام انرژی که در اختیار داریم توسط نسل حاضر به اتمام نرسد و کشور در سال های بعد برای تامین انرژی نسل های بعد با مشکل رو به رو نشود.

شریعتی خاطر نشان کرد: تعرفه گذاری پلکانی انرژی منجر به انضباط در مصرف انرژی می شود. با این شیوه در هزینه های خانوار و منابع ملی کشور صرفه جویی می شود.