۰ نفر

روسیه: با تحریم ما منتظر نفت ۳۰۰ دلاری باشید

۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۵۹
کد خبر: 618750
روسیه: با تحریم ما منتظر نفت ۳۰۰ دلاری باشید

معاون نخست وزیر روسیه پیش بینی کرد که تصمیم غرب برای ممنوعیت واردات نفت این کشور عواقب فاجعه باری را برای بازار جهانی به دنبال خواهد داشت و قیمت ممکن است از ۳۰۰ دلار در هر بشکه فراتر رود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه در گفتگو با خبرنگاران پیش بینی کرد که تصمیم غرب برای ممنوعیت واردات نفت این کشور عواقب فاجعه باری را برای بازار جهانی به دنبال خواهد داشت و قیمت ممکن است از 300 دلار در هر بشکه فراتر رود.

وی گفت: جایگزینی سریع حجم نفت روسیه در بازار اروپا غیرممکن است، بیش از یک سال طول می کشد، ممنوعیت نفت روسیه منجر به افزایش قیمت سوخت، برق و گرمایش در اروپا و ایالات متحده خواهد شد.

نواک افزود: کاملا بدیهی است که کنار گذاشتن نفت روسیه به عواقب فاجعه باری برای بازار جهانی منجر خواهد شد. افزایش قیمت‌ها غیرقابل پیش بینی خواهد بود. (قیمت نفت) به بیش از 300 دلار در هر بشکه خواهد رسید اگر بیشتر نشود.

وی در ادامه گفت: تحت این سناریو، آنها (مصرف کنندگان اروپایی) تبدیل به قربانی اصلی خواهند شد. پس از آن، سیاستمداران اروپایی باید صادقانه به شهروندان خود هشدار دهند که چه چیزی در انتظار آنهاست و قیمت بنزین، برق و سوخت برای گرمایش سر به فلک خواهد کشید.

نواک خاطرنشان کرد که روسیه بزرگترین تامین کننده نفت اروپاست. کشورهای این قاره حدود 500 میلیون تن نفت مصرف می‌کنند و روسیه حدود 150 میلیون تن یا 30 درصد آن را تامین می کند. روسیه همچنین 80 میلیون تن دیگر فرآورده های نفتی را به اتحادیه اروپا عرضه می کند.

معاون نخست وزیر روسیه همچنین تأکید کرد: علاوه بر این، همه می‌دانند که با توجه به توسعه زیرساخت‌های خط لوله نفت و تدارکات حمل‌ونقل دریایی، عرضه نفت و فرآورده‌های نفتی از سوی روسیه امروز برای بازار اروپا بسیار رقابتی است.