۰ نفر

برنامه آمریکا برای نفت روسیه

۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ۷:۵۹
کد خبر: 617412
برنامه آمریکا برای نفت روسیه

رییس شورای اقتصادی آمریکا همزمان با اعمال تحریم های کشورش بر روسیه به دلیل جنگ در اوکراین اعلام کرد کاخ سفید در حال ارزیابی تاثیر توقف واردات نفت روسیه در آمریکا است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، سیسیلیا روس، رئیس شورای مشاوران اقتصادی  کاخ سفید به خبرنگاران گفت که کاخ سفید در حال ارزیابی تاثیر قطع واردات نفت از روسیه است.

وی گفت: ما در حال بررسی گزینه‌های موجود  برای کاهش مصرف انرژی  تولید شده در روسیه هستیم  اما آنچه واقعا اهمیت دارد عرضه ثابت انرژی در جهان است.

وی ادامه داد: در حالی که آمریکا  نفت زیادی از روسیه وارد نمی کند، انرژی یک بازار جهانی است و ما نمی خواهیم این بازار را مختل کنیم.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا گفت که کاهش عرضه جهانی انرژی به دلیل تحریم های روسیه در راستای منافع راهبردی نیست.

وزیر خارجه دولت جو بایدن که در بروکسل به سر می برد، این مطلب را در واکنش به درخواست‌ها برای تحریم مستقیم بخش انرژی روسیه نشان داد  و گفت که این موضوع در راستای «منافع راهبردی»

غرب نیست، زیرا باعث افزایش قیمت گاز در داخل و همچنین افزایش درآمد روسیه از طریق افزایش قیمت انرژی می‌شود.

یک گروه دو حزبی از سناتورهای آمریکایی در پی وقوع جنگ در اوکراین طراحی را ارائه کرده اند که واردات نفت از روسیه را ممنوع می کند.

جو مانچین  سناتور دموکرات عضو این گروه که خواستار افزایش تولید نفت داخلی آمریکا است، می‌گوید: انرژی به یک سلاح تبدیل شده است. ما می‌توانیم با این سلاح مقابله کنیم.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه(۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

 پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه(۵ اسفند ماه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.