۰ نفر

ثبت قیمت ۹۶ دلار و ۱۶ سنت برای نفت برنت

۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۱۱
کد خبر: 610818
ثبت قیمت ۹۶ دلار و ۱۶ سنت برای نفت برنت

افزایش نگرانی‌ها از حمله احتمالی روسیه و اعمال برخی تحریم‌های اقتصادی آمریکا و کشور‌های غربی علیه مسکو تاثیر مهمی روی بازار نفت گذاشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، تشدید تنش ها و حمله احتمالی روسیه به اوکراین باعث تحت تاثیر قرار گرفتن بازار انرژی شده است. آمریکا متحدانش در اروپا اعلام کرده اند در صورت حمله روسیه به اوکراین تحریم های شدیدی را علیه این کشور اجرایی خواهند کرد که همین امر عرضه نفت خام را  تحت تاثیر قرار خواهد داد. 

به گفته خبرگزاری رویترز، سرمایه گذاران به شدت نگران کاهش عرضه نفت خام در هفته‌های آینده در بازار انرژی هستند. قیمت نفت خام برنت دریای شمال امروز با بیش از ۱.۲ درصد افزایش به ۹۶ دلار و ۱۶ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با ۱.۲۸ درصد افزایش، ۹۴ دلار و ۳۸ سنت در هر بشکه داد و ستد شد که این رقم نیز از سپتامبر ۲۰۱۴ تا به امروز بی سابقه بوده است.

گفته می‌شود در اوضاعی که بازار‌های جهانی به شدت متلاطم است اوپک پلاس به دنبال راه‌هایی برای افزایش تولید و عرضه نفت خام به بازار است. آژانس بین المللی انرژی، اما می‌گوید شکاف بین هدف اصلی اوپک پلاس برای افزایش تولید روزانه ۹۰۰ هزار بشکه نفت خام با اقداماتی که در حال حاضر به دنبال آن است افزایش یافته است.

سرمایه گذاران بازار‌های نفتی همچنین این روز‌ها منتظر نتیجه مذاکرات هسته‌ای کشور‌های غربی با ایران هستند.  بسیاری می‌گویند در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای و لغو تحریم‌های آمریکا عرضه در بازار انرژی متحول می‌شود.

تحلیلگران می‌گویند با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی جهان ممکن است در سال جاری میلادی قیمت هر بشکه نفت خام از مرز ۱۰۰ دلار عبور کند.