۰ نفر

تخصیص برق رایگان به مشکل خورد

۱۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۱۴
کد خبر: 608252
تخصیص برق رایگان به مشکل خورد

سخنگوی صنعت برق گفت: منتظر دریافت اطلاعات از سوی نهاد‌های حمایتی برای اعمال تعرفه برق رایگان هستیم در صورت دریافت اطلاعات پیامک را به افراد ارسال خواهیم کرد، اما تاکنون این اطلاعات جمع آوری نشده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، رجبی مشهدی می گوید:بر اساس قانون مشترکان تحت پوشش نهاد‌های حمایتی کم مصرفی که میزان مصرف شان ۵۰ درصد زیر الگوی مصرف هر منطقه در هر ماه است و تعرفه برقشان رایگان محاسبه شود.

برای مناطق عادی ۵۰ درصد الگو یعنی میزان مصرف ۱۰۰ کیلووات بر ساعت و برای ماه‌های گرم ۱۵۰ کیلو وات است، در مناطق گرمسیری نیز زیر ۱۵۰۰ کیلو وات مشمول تعرفه صفر برای افراد تحت پوشش سازمان های حمایتی است.

رحیمی کارشناس انرژی گفت: در مصوبات انرژی باید چند نکته را مصداق قرار داد. این مطالب باید به صورت مبنای نظری درآیند تا سیاست گذار در طول زمان متناسب با آن بتواند قانون گذاری کند.در دین رفع پایدار فقر مطلق جزو وظایف حاکم جامعه شناخته شده و این وظیفه باید به صورت سند بالادستی در بیاید.

به گفته او؛ قانون پنج ساله توسعه که در ادوار مختلف مصوب شده به این موضوع پرداخته است اما عمل نکردن به رفع فقر مطلق، یعنی کنار گذاشتن قانون مصوب. 

کارشناسان اقتصادی معتقدند؛ نبود پایگاه و داده های برخط  از وضعیت معیشتی جامعه یکی از معضلات اصلی طرح های این چنینی است؛ طرح هایی که نیازمند داده های دقیق و برخط است.