۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

خاموشی ها آغاز شد

۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۲۳
کد خبر: 602460
خاموشی ها آغاز شد

با توجه به کاهش تولید برق، خاموشی ها در صنایع سیمانی و فولادی آغاز شد و به مدت 3 روز ادامه خواهد داشت.

اقتصاد آنلاین- شادی همایونی؛ مصرف گاز به 662 میلیون مترمکعب رسید و این حجم مصرف گاز باعث کاهش سهم گاز نیروگاه ها شد.

بدین ترتیب برای تامین برق خانگی، سخنگوی صنعت برق از اعمال محدودیت برای برخی صنایع انرژی بَر با هماهنگی وزارت صمت خبر داد.

رجبی مشهدی گفت: به علت محدودیت‌های جدید در حوزه گاز نیروگاه ها، مجبور هستیم برق کارخانه‌ها را حداکثر به مدت ۳ روز محدود کنیم.

به گفته، سخنگوی صنعت برق، برق هیچ کارخانه‌ای به طور کامل قطع نخواهد شد، اما تا زمان رفع کاهش گازرسانی به نیروگاه‌ها، برای پایداری شبکه برق و جلوگیری از خاموشی، مجبور به اعمال برخی محدودیت‌ها هستیم.

در روز پنچ شنبه مصرف گاز بخش خانگی کشور به ۶۶۲ میلیون مترمکعب در روز رسید و احتمالاً در روز گذشته (جمعه) از این رقم نیز عبور کرده است. پیش‌بینی می‌شود که این هفته مصرف بخش خانگی و تجاری به ۶۸۰ میلیون مترمکعب در روز برسد.

مصرف گاز بخش خانگی و تجاری کشور این روزها در اوج تاریخی خود قرار دارد، به طوری که سخنگوی شرکت ملی گاز ایران می‌گوید: با کاهش فراگیر دمای هوا در ایران از هفته گذشته، مصرف گاز بخش خانگی و تجاری افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته و اکنون ۸۰ درصد گاز تولیدی ایران در این بخش مصرف می‌شود. با ادامه روند فعلی کاهش دما در هفته جاری، شرایط تأمین گاز بخش خانگی همچنان سخت خواهد بود، هرچند افزایش مصرف گاز تداوم خواهد داشت.

محمد عسگری با اشاره به اینکه تزریق گاز شیرین به خطوط سراسری کشور روزانه ۸۴۰ تا ۸۵۰ میلیون مترمکعب است، ادامه می‌دهد: مدیریت تولید،‌ انتقال و توزیع گاز در کشور اکنون با حساسیت قابل توجهی در حال انجام است. همه تیم‌های عملیاتی آماده‌اند. در بخش تولید و پالایش گاز تا انتقال و توزیع با حداکثر توان فعالیت‌ها انجام می‌شود تا مشکلی در تأمین گاز رخ ندهد،اما در هفته سردی قرار داریم و حفظ این پایداری،‌ نیازمند حمایت مردمی است. از آنجایی که بخش خانگی ۸۰ درصد از مصرف را به خود اختصاص می‌دهد،‌ بیشترین اصلاح و کاهش مصرف برای حفظ پایداری شبکه نیز باید در این بخش رقم بخورد و امیدواریم که مشترکان در این هفته برخی نکات ابتدایی بهینه سازی مصرف گاز را رعایت کنند.