۰ نفر

کره جنوبی خریدار بزرگ نفت آمریکا

۲۰ دی ۱۴۰۰، ۱۹:۱۴
کد خبر: 598280
کره جنوبی خریدار بزرگ نفت آمریکا

طی سال گذشته کره جنوبی واردات نفت خود از آمریکا را ۱۰درصد افزایش داده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  فارس، گفته می‌شود طی سال گذشته ۴ شرکت نفتی کره از جمله هیوندای اویل‌بنک مجموعا ۱۱۲.۳ میلیون بشکه نفت از آمریکا وارد کرده‌اند که نسبت به سال ۲۰۲۰، ۱۰ درصد افزایش یافته است. با این حساب کره در سال ۲۰۲۱ بزرگ‌ترین واردکننده نفت آمریکا در بازار آسیا بود.

به گزارش بیزینس کره، کره نخستین بار در سال ۲۰۱۵ از آمریکا نفت وارد کرده و مجموع نفت وارداتی سئول از آمریکا در آن سال تنها ۲.۴۴ میلیون بشکه بود که حالا و پس از ۶ سال ۵۰ برابر شده است.

در سال ۲۰۱۹ بود که واردات نفت کره از آمریکا برای نخستین بار از مرز ۱۰۰ میلیون بشکه گذشت. از آن طرف شرکت‌های کره‌ای واردات نفت از کشورهای خاورمیانه را کاهش داده و از ۹۲۶.۲ میلیون بشکه در سال ۲۰۱۶ به ۷۵۲ میلیون بشکه در سال ۲۰۱۹، ۶۷۶ میلیون بشکه در سال ۲۰۲۰ و ۵۱۵ میلیون بشکه در سال ۲۰۲۱ رسانده‌اند. درواقع می‌توان گفت واردات نفت کره از کشورهای خاورمیانه طی ۵ سال گذشته تقریبا نصف شده است.

گفته می‌شود یکی از عوامل پایین بودن قیمت نفت آمریکا نسبت به نفت کشورهای خاورمیانه است و از سوی دیگر شرکت‌های کره‌ای می‌خواهند با رفتن به سمت آمریکا به منابع تامین نفت خود تنوع ببخشند.

از سوی دیگر دولت کره برای واردات نفت از کشورهای غیر از منطقه خاورمیانه مشوق مالیاتی هم گذاشته‌ است.