۰ نفر

مشترکان خانگی از توانیر خسارت بگیرند

۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۴۰
کد خبر: 585389
مشترکان خانگی از توانیر خسارت بگیرند

شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران اعلام کرد: خسارت مربوط به حوادث برق به مشترکان خانگی و تجاری، پرداخت می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، انتقال و توزیع نیروی برق ایران(توانیر)، با پیگیری‌های صورت گرفته،  قرارداد بیمه حوادث مشترکان خانگی و تجاری میان شرکت توانیر به نمایندگی از شرکت‌های توزیع سراسر کشور با یک شرکت بیمه منعقد شد.

براین اساس، از ابتدای این هفته روند انتقال اطلاعات میان دو شرکت آغازو بررسی پرونده‌ها، مستندات و پرداخت خسارات شروع شده است.
مشترکان می‌توانند همچنان به منظور ثبت مستندات خود در این زمینه از طریق سامانه https://bime.tavanir.org.ir  اقدام کنند.

پیش از این مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران(توانیر) گفت: سامانه بیمه حوادث مشترکان خانگی و تجاری این شرکت فعال است و مشترکان می‌توانند مستندات خسارت‌های وارده به تجهیزات برقی ناشی از نوسان برق خود را در آن بارگذاری کنند.

«عبدالامیر یاقوتی»  افزود: اکنون مشترکان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی شرکت توانیر، بخش بیمه مشترکان و یا نرم افزار برق من نسبت به بارگذاری مدارک خود اقدام کرده تا پس از طی مراحل پرداخت خسارت، عملیاتی شود.

وی خاطرنشان ساخت: نزدیک ۳۵ میلیارد تومان از خسارت های پارسال تاکنون پرداخت شده است.

مشترکان زیان دیده می‌توانند با رجوع به سامانه بیمه و بارگزاری مستندات پرونده خسارت شامل مدارک عمومی (تصویر آخرین قبض پرداختی مشترک (مصرف کننده) یا تصویر صورت حساب پیامکی آخرین قبض، تصویر کپی کارت ملی مشترک (مصرف کننده)، تصویر اجاره نامه یا سند مالکیت محل خسارت) و تصویر یا فاکتور مربوط به خسارت وارده به تجهیزات (به استثنای مشترکین تجاری)، نسبت به دریافت خسارت آتش سوزی، خسارت ناشی از انفجار، خسارت هزینه پزشکی، خسارت نقص عضو و حادثه‌ منجر به فوت اقدام کنند.

در سامانه‌ خسارت مشترکان برق، پنج مرحله‌ ورود اطلاعات، دریافت کد رهگیری، بررسی اولیه‌ مدارک در سامانه توسط بیمه، اعلام نتیجه به مشترک، تایید دریافت خسارت و واریز مبلغ خسارت برای مشترکان زیان‌دیده در نظر گرفته شده است.

در قبض‌های مشترکان شهری و روستایی، بخشی لحاظ شده که مربوط به موضوع پرداخت خسارت است که بر اساس آن، مبلغ ۱۰۰ تومان آن مربوط به مشترکان خانگی شهری و ۵۰ تومان مربوط به مشترکان خانگی روستایی است.

 همچنین مبلغ یک هزار تومان برای سایر مصارف شهری و ۵۰۰ تومان سایر مصارف روستایی است که این مبلغ،  محلی برای جبران خسارت وارده به مشترکان ناشی از نوسان‌های برق است.

پرداخت این خسارت از سوی شرکت بیمه‌ای صورت می‌گیرد که مورد تایید شرکت توانیر است که براساس قوانین و مقررات موجود پس از تایید مستندات مشترکان، اقدام به پرداخت خسارت می شود.