۰ نفر

مخبر: دولت به دنبال حل مشکل زاینده‌ رود است

۲۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۵۷
کد خبر: 582230
مخبر: دولت به دنبال حل مشکل زاینده‌ رود است

مخبر گفت: از نزدیک وضعیت زاینده‌رود و مناطق کشاورزی استان را دیده‌ام و می‌دانم که شرایط سختی است

به گزارش اقتصادآنلاین، حمد مخبر در یک ارتباط زنده تلفنی درباره مشکلات آبی زاینده‌رود، خطاب به مردم اصفهان، اظهار داشت: ابتدا باید به صورت جدی از بصیرت و وفاداری مردم عزیز و غیور اصفهان تشکر کنم که همیشه همین طور بوده است که حتی در زمان جنگ هم، کاملاً وفادارانه در صحنه بوده‌اند.

معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: معضل خشکسالی وضعیتی را پیش آورده است که در اکثر استان‌های کشور دچار مشکل هستیم به شکلی که آقای رییس جمهور ظرف یک ماه گذشته ۲ بار شورای عالی آب را برگزار کردند. ضمن اینکه در طول همین یک ماه، این موضوع را دنبال کردند و در بحثی که امروز در اصفهان بود ایشان به شدت به دنبال حل آن بودند.

مخبر همچنین با بیان اینکه من به وزیر نیرو و وزیر جهاد کشاورزی دستور دادم که به سرعت این موضوع را تدبیر کنند، تاکید کرد: دولت به جد به دنبال این است که مسئله زاینده‌رود را به هر نحوی که هست مدیریت کند تا بتوان این دوره سخت را پشت سر گذاشت.

وی تصریح کرد: ما واقعاً به دنبال حل این مشکل هستیم من در بین این عزیزان، در شرق اصفهان حضور داشتم و وضعیت آن‌ها را دیدم و انصافاً وضع سختی است. ما به دنبال این هستیم که به هر وسیله‌ای که ممکن است این مطلب حل شود. این چهار استان دچار مشکل هستند.

مخبر با تاکید بر اینکه به دنبال این هستیم که مسئله مردم این چهار استان، خصوصاً مردم اصفهان، حل شود، گفت: فردا جلساتی برگزار می‌شود و جزئیات آن به اطلاع مردم خواهد رسید. وزرا هم روی این قضیه کار می‌کنند. طرح‌های مختلفی بررسی شده و پیشنهاد‌هایی وجود دارد که این پیشنهادات را بررسی و اقدام خواهیم کرد.