۰ نفر

مدیرعامل شرکت نفت و گاز سرو؛

افزایش تنوع محصولات تولیدی و تعداد مشتریان شرکت نفت و گاز سرو

۲۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۵۷
کد خبر: 580394
افزایش تنوع محصولات تولیدی و تعداد مشتریان شرکت نفت و گاز سرو

همدلی و همگرایی که بین اعضای شرکت سرو ، طی سال هایی که در مجموعه سرو مشغول به فعالیت بودم یکی از دلایل عمده موفقیت شرکت نفت و گاز سرو بوده است.

تکنولوژی منحصر به فرد تولید کاتالیست

به گزارش اقتصادآنلاین؛  امیرهومن کریمی وثوق، مدیرعامل شرکت نفت و گاز سرو ، ضمن تبریک 18 آبان، روز ملی کیفیت، با اشاره به وجود روحیه فداکاری و دانش بالا نزد تیم های کاری و پژوهشگران و متخصصین شرکت نفت و گاز سرو ، گفت: همواره تلاش من به عنوان عضو کوچکی از این مجموعه گسترش همدلی بین کل اعضا بوده بطوری که نتیجه آن سبب پیشرفت مجموعه شده است. لذا به این پشتوانه و ریل گذاری های صورت گرفته، مسیر توسعه و موفقیت های شرکت سرو ادامه خواهد داشت. به طوری که در سال گذشته چند کاتالیست جدید از جمله کاتالیست های سنتز متانول و هیدروژناسیون استیلن را برای نخستین بار در کشور تولید و به بازار معرفی کردیم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز سرو ، کیفیت را سرلوحه فعالیت های سرو دانست و افزود: تمام دغدغه ما در مجموعه سرو این است که هر روز بهتر از دیروز باشیم؛ و تمام همکاران ما در سازمان از این موضوع با اهمیت آگاهی کامل دارند. و این بهتر بودن باعث تداوم بهبود کیفی محصولات ما شده است.  به طوری که در رابطه با پژوهش و توسعه دانش فنی کاتایست ها ما توانسته ایم به لحاظ کیفی، جهش بالایی را نسبت به نمونه های قبلی خارجی داشته باشیم. چرا که شرکت سرو به یکی از به پیشرفته ترین تکنولوژی های تولید کاتالیست در جهان مجهز است که مزیت های بسیاری را به همراه داشته است. به گواه نتایج عملیاتی نیز پارامترهای کیفی کاتالیست های تولیدی شرکت سرو (شامل خواص فیزیکی، شیمیایی و عملکردی)، نسبت به گذشته بسیار ترقی یافته و از کیفیت بالاتری برخوردار گشته اند.

کریمی وثیق ادامه داد: توسعه و بهبود همواره در راس فعالیت های این شرکت قرار دارد،به طور مثال در حوزه فولاد در صدد معرفی نمونه های جدید و نسل جدیدی از کاتالیست های مورد استفاده در صنایع فولاد بوده ایم که با مشارکت شرکت فولاد خوزستان، پژوهش های این موضوع از چند سال قبل آغاز و فعالیت این کاتالیست ها رصد میشود. نقطه درخشان در شرکت سرو، روش تولید کاتالیست است که خط تولید سرو از آخرین متدهای روز دنیا بهره می برد. در واقع ما می‌دانیم که ورودی و خروجی فرآیندهای کاتالیستی چیست و خودمان مشخص کردیم که در بین این ورودی و خروجی چه اتفاقی بیفتد و به نوعی کاتالیست موردنیاز این فرآیندها را مشخص کرده ایم. به همین خاطر است که ویژگی های کیفی، فیزیکی و شیمیایی کاتالیست های شرکت سرو به مراتب بهتر از کاتالیست های دیگر است. به طور مثال در شرکت پتروشیمی پردیس دو واحد مشابه هم از کاتالیست های این شرکت و کاتالیست های خارجی بارگذاری شدند که بعد از گذشت 6 سال، به گزارشات تیم فنی شرکت سودکمی، عملکرد کاتالیست های سرو قابل قبول تر بود.  این نشان می دهد که کیفیت کاتالیست ایرانی کاملا قابل رقابت با سایر کاتالیست‌های خارجی و حتی بهتر از نمونه های خارجی است. از اینرو شرکت های خارجی رقیب بسیار خوبی برای شرکت سرو هستند.

خبرهای خوب صادرات کاتالیست ایرانی

وی ادامه داد: درست است که در بحث کاتالیست و جلب اعتماد مصرف کنندگان داخلی ، به عنوان مرجعی علمی تبدیل شده ایم، اما مسیر تحقیقات و توسعه دانش فنی محصولات تجاری شده نیز به طور مستمر در شرکت سرو ادامه دارد؛ چرا که ما موظف هستیم به عنوان نماینده ایران در بازارهای بین الملل حضور داشته باشیم و نباید در زمینه کیفیت کاتالیست خود را بی رقیب بدانیم، به همین دلیل باید از عنوان خود همیشه دفاع کنیم .

کریمی وثیق در خصوص فعالیت شرکت دانش بنیان نفت و گاز سرو در حوزه بازارهای صادراتی کاتالسیت، با بیان این که صادرات کاتالیست به عنوان یک کالای تکنولوژی پیشرفته و استراتژیک، یک اقدام ویژه ملی به شمار می آید، گفت: ما در صادرات محصولات خود نیز به موفقیت های چشم گیری دست پیدا کرده ایم که در ماه جاری اطلاع رسانی خواهد شد.  به طوری که فعالیت های ما در حوزه کشورهای حوزه سی. آی. اس. و کشورهای همسایه و کشورهای حاشیه خلیج فارس با قدرت بالایی در حال انجام است.

رشد سه برابری تولید در سال 1400

وی گفت: شرکت نفت و گاز سرو برای ایفای سهم و نقش خود در توسعه پایدار زنجیره تامین، اقدام به افزایش ظرفیت تولید محصولات کاتالیست نموده و به همین منظور کارخانجات جدیدی را احداث نموده ایم چرا که میخواستیم با افزایش ظرفیت تولید خطوط تولید خود نیاز کشور را از کاتالیست های مصرفی برطرف کنیم.

کریمی وثیق در خصوص عملکرد شش ماه شرکت سرو نسبت به سال گذشته گفت: در سال 1400 تولید ما نسبت شش ماه مشابه سال گذشته با رشدی 3 برابری همراه بوده است که این روند رشد تا پایان سال حفظ خواهد شد.

وی ادامه داد: تفکر هیئت مدیره شرکت سرو این است که فعلا تا سال 1401 علاوه بر توسعه صنعت کاتالیست و معرفی محصولات جدید و تکمیل زنجیره کاتالیست های فرآیندی،توجه خود را به محصولات فعلی خود از نظر تناژ تولید به حد بالاتر و مطلوب تری برسانیم .

حمایت سازنده از حلقه های ارزشی صنعت فولاد

مدیرعامل شرکت نفت و گاز سرو در خصوص معظلات اساسی در زنجیره فولاد گفت: در حوزه فولاد و محصولات فولادی شاهد هستیم که کشورهایی که تولید ناخالص ملی بالایی دارند بر روی محصولات ارزشمند فولاد متمرکز شده اند. به طوری که ما در کشور خود با معضلی به نام کمبود ورق استیل سالیان زیادی است که درست و پنجه نرم میکنیم و در حال حاضر دغدغه ما شده است، و درخواستی که از انجمن تولیدکنندگان آهن و فولاد ایران داریم این است که این موارد را مدنظر قرار دهند.

وی خواستار همکاری و کمک مسئولین به شرکت های دانش بنیان شد و گفت: حمایت از این شرکت ها و هم چنین کمک انجمن فولاد به عنوان حامی این مجموعه ها می تواند کمک شایانی به پیشبرد اهداف و فعالیت های شرکت های این چنینی کند.

وی ادامه داد: درخواستی که از مسئولین ذی ربط داریم این است که جهت حل مشکلات صنایع کوچک و متوسط که نقش اساسی در زنجیره ارزش صنایع مادر کشور دارند فکری اساسی داشته باشند.

مدیر‌عامل شرکت نفت و گاز سرو در خصوص انتظارت از دولت سیزدهم گفت: برداشتن موانع از سر راه صنعتگران و تولید کنندگان اولین اقدامی است که دولت جدید می تواند انجام دهد ، موانعی مثل حل معضل قطعی برق ، مشکلات تردد جاده ای ، مشکل کمبود نیروی انسانی از این موارد هستند.

کریمی وثیق در پایان از اهتمام شخصیت های بزرگ کشور که با نگاه ملی به صنعت کشور سعی در بومی سازی این کالای استراتژیک داشتند، تشکر و قدردانی نمود و استفاده از آنرا الگویی سازنده برای سایر کالاهای اساسی کشور دانست.